عبدالله اسفندیاری: دست کسی که مقابل ابتذال در سینمای ایران بایستد، می‌بوسم

تهران (پانا) - عبدالله اسفندیاری گفت ابتذال پیوسته در کمین هنر قرار دارد و سینمای ایران همیشه در خطر ابتذال است. مدیریت فرهنگی با به کار بردن سیاست‌های درست می‌تواند از ابتذال در سینمای ایران جلوگیری کند. من دست کسی که ابتذال را در سینمای ایران سانسور کند و از بین ببرد، می‌بوسم.

کد مطلب: ۱۲۳۴۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
عبدالله اسفندیاری:  دست کسی که مقابل ابتذال در سینمای ایران بایستد، می‌بوسم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، این فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده سینما بیان کرد: من جزو بنیان‌گذاران جشنواره فیلم فجر هستم که افتخار بزرگی برای من محسوب می‌شود. در ده دوره اول من جزو اعضای هیئت انتخاب جشنوار فعال بودم و در آن زمان، دو بخش مسابقه و مرور یک سال سینمای ایران را در جشنواره داشتیم که در بخش مرور، تمام آثار تولید شده یک ساله در سینمای ایران را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دادیم.
او در ادامه جشنواره فیلم فجر را جشن خرمن سینمای ایران دانست و اظهار کرد: طی سال‌های مختلف به جشنواره فیلم فجر تکامل بیشتری پیدا کرد و به مرور مسبب رقم‌خوردن اتفاقات بسیار خوبی در سینمای ایران شد. پیش از جشنواره فیلم فجر بسیاری از حرفه‌ها همچون موسیقی و گریم ناشناخته بود و حضور آثار سینمایی در جشنواره و ارزیابی رشته‌های مختلف باعث دیده شدن تخصص‌های مهم و کاربردی در سینما شد.
معاون فرهنگی و مدیر سابق بخش سینمای معناگرا در بنیاد سینمایی فارابی درباره چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: چهلمین سال برگزاری جشنواره فیلم فجر، با خود نشان پختگی و تکامل را خواهد داشت. اگر قرار است تغییری در جشنواره ایجاد شود نباید بر اساس شتاب‌زدگی باشد چرا که جشنواره فیلم فجر یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و متعلق به کل مردم ایران است. باید به دستاوردهای ملی توجه ویژه‌ای کرد و نباید آنها را به نام شخص خاصی زد.
این تهیه‌کننده درباره برپایی بخش فرهنگی در این دوره جشنواره، بیان کرد: اکران فیلم‌های قدیمی ادوار جشنواره در بخش گنجینه حائز اهمیت است. در گذشته آثار سینمایی کلاسیک خوبی داشتیم و به نمایش گذاشتن آنها اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. آثار گذشته سینما از جذابیت بسیار خوبی برخوردار بود و مخاطبین از آنها استقبال بیشتری می‌کردند. یکی از بهترین دوران تاریخ سینمای ما مقطع دفاع مقدس بود که در دهه ۶۰ و ۷۰ درخشان‌ترین آثار دفاع مقدس تولید شد و به نمایش گذاشته شد. در آن سال‌ها افراد با دل خودشان برای سینمای ایران فیلم می‌ساختند. البته اکثر فیلم‌سازان نسبت به کشورشان حسن نیت دارند و باید بستر مناسبی برای آنها فراهم شود. هر کسی با زبان خودش فیلم را در ژانر دفاع مقدس می‌سازد و البته بحث سلیقه هم در این زمینه اهمیت دارد.
او در پایان درباره راهبرد سازمان سینمایی در مقابله با ابتذال در سینمای ایران اظهار کرد: ابتذال پیوسته در کمین هنر قرار دارد و سینمای ایران همیشه در خطر ابتذال است. مدیریت فرهنگی با به کار بردن سیاست‌های درست می‌تواند از ابتذال در سینمای ایران جلوگیری کند. من دست کسی که ابتذال را در سینمای ایران سانسور کند و از بین ببرد، می‌بوسم. مدیری که بتواند به فیلم‌های مبتذل مجوز ندهد کار شایسته‌ای کرده و به سینما و جامعه خدمت کرده است.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار