معاون پرورشی و تربیت بدنی ملارد تاکید کرد:

ضرورت یادگیری اقدامات و کمک‌های اولیه توسط دانش‌آموزان در هنگام خطرات

ملارد(پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد در جلسه تشکیل ستاد بحران جهت اجرای مانور سراسری زلزله، بر اهمیت و ضرورت یادگیری اقدامات و کمک‌های اولیه توسط دانش‌آموزان در هنگام خطرات و حوادث احتمالی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت یادگیری اقدامات و کمک‌های اولیه توسط دانش‌آموزان در هنگام خطرات

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد از تشکیل ستاد بحران با حضور رییس ستاد بحران ملارد، جهت برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجرای بیست و سومین مانور سراسری زلزله به صورت نمادین و پایلوت استانی در آموزشگاه عطیه خبر داد.

وی در مورد اهمیت برگزاری مانور زلزله، گفت: ایران جزو کشورهای زلزله‌خیز ‌‌‌‌‌‌‌‌بوده و با توجه به اجتناب‌ناپذیر بودن این حادثه، دانش‌آموزان باید اقدامات لازم را در هنگام و پس از وقوع زلزله بیاموزند.

همچنین در این ستاد، محمود یونسی، رییس ستاد بحران شهرستان ملارد، بیان کرد: با توجه به رخ دادن متعدد زلزله در کشور ایران، جامعه مخصوصاً دانش‌آموزان باید اطلاعات لازم را فرا بگیرند و جهت کاهش آسیب‌های جانی، آموخته ‌‌‌‌‌‌‌‌های خود را به کار ببندند.

در این ستاد، پس از اعلام برنامه‌های اعضاء، مقرر شد که در ابتدا سناریوی هلال‌احمر که ترکیبی از فعالیت ارگان‌های خدمات‌رسان نیروی انتظامی، اورژانس و هلال‌احمر است، با حضور مربیان هلال‌احمر و سپس سناریو آموزش و پرورش با محتوای برنامه‌های فرهنگی و هنری و سرود همگانی ۱۰۰ نفره پیشتازان، رأس ساعت ۱۰:۱۵ در روز ۶ آذرماه بصورت آزمایشی و ۸ آذرماه بصورت سراسری در آموزشگاه عطیه برگزار شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار