ادامه بادهای شدید شمالی و گردش غبار در جنوب شرق/ میدان دید در سیستان به 900 متر رسید

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در شمال استان به 94 کیلومتر بر ساعت رسید و کمینه میدان دید به 900 متر کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ادامه بادهای شدید شمالی و گردش غبار در جنوب شرق/ میدان دید در سیستان به 900 متر رسید

محسن حیدری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: همانطور که انتظار می رفت از صبح امروز وزش باد شدید و گردوخاک پنج شهرستان شمال استان و برخی مناطق شرقی و نوار غربی استان را فرا گرفته است.
وی افزود: تا پیش از ظهر امروز بیشینه سرعت وزش این باد در زابل به 94 کیلومتر بر ساعت و در زهک به 76 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: باد شدید و خیزش گردوغبار سبب کاهش شدید دید افقی در مناطق درگیر شده است به طوریکه کمینه دید در زهک به 900 و در زابل به 2000 متر رسیده است.
حیدری اضافه کرد: علاوه بر این بر اساس گزارش های محلی بادوگردوخاک شدید شعاع دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی شمالی استان را نیز به شدت کاهش داده است به طوریکه در برخی مسیرها رفت و آمد خودروها با کندی همراه شده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر وزش باد، سرمای هوا و یخبندان موقت شبانه نیز در روزهای پیش رو برخی نقاط شمالی و مرکزی استان را فرا می گیرد که ممکن است سبب بروز خسارت به محصولات کشاورزی شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می شود کشاورزان، گلخانه داران و فعالین دام و طیور نیمه شمالی استان برای جلوگیری از هرگونه خسارت های احتمالی باد شدید و سرما، اقدامات لازم را انجام دهند.
حیدری افزود: تهیه سوخت کافی و کنترل سامانه های گرمایشی برای گلخانه ها و سالن های پرورش دام و طیور، تخلیه آب سامانه های آبیاری تحت فشار و کنترل ضد یخ ماشین آلات کشاورزی در مناطق مرتفع از جمله اقداماتی است که برای شرایط پیش رو توصیه می شود.
وی ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع توفان شن و کاهش شدید دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زاهدان-زابل توصیه می شود از سفرهای غیر ضرور تا زمان عادی شدن شرایط خودداری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار