باد شدید و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره کل گفت از صبح چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد و افزایش سرعت وزش باد، یخبندان شبانه و گرد و خاک برخی مناطق سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
باد شدید و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش این باد شدید و کاهش دما شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون و مناطق مرکزی و نوار شرقی و غرب استان را در بر می گیرد.
وی افزود: مهمترین پیامدهای نفوذ توده هوای سرد و وزش بادهای سرد شمالی در مناطق درگیر خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، کاهش محسوس دما و یخبندان موقتی شبانه در مناطق مرکزی استان است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شرایط پیش رو سبب افزایش مصرف حامل‌های انرژی می شود.
حیدری خاطرنشان کرد: توصیه می شود کشاورزان، گلخانه داران و فعالان دام و طیور نیمه شمالی استان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی باد شدید و سرما، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی گفت: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تهیه سوخت کافی و کنترل سامانه‌های گرمایشی برای گلخانه‌ها و سالن های پرورش دام و طیورو، تخلیه آب سامانه های آبیاری تحت فشار و کنترل ضد یخ ماشین آلات کشاورزی در مناطق مرتفع از جمله اقداماتی است که برای شرایط پیش رو توصیه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار