شریف‌ترین و قدیمی‌ترین رسانه فرهنگی، کتاب است

شهرری (پانا) - یک کارشناس فرهنگی هنری و امورتربیتی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری، با بیان اینکه شریف‌ترین و قدیمی‌ترین رسانه فرهنگی، کتاب است، بر مخاطب گریزی در عرصه کتاب خواندن تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
شریف‌ترین و قدیمی‌ترین رسانه فرهنگی، کتاب است

محسن ستارزاده کارشناس فرهنگی هنری و امور تربیتی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری به مناسبت هفته کتاب به پانا گفت: طی سال‌های گذشته، رسانه و جایگاه کتاب روز به روز در حال افول بوده است، اما خوشبختانه اکنون بر اساس آمار و ارقام، شاهد رشد جریان تولید، فروش و توزیع کتاب در جامعه هستیم‌.

او افزود: وظیفه مغفول مانده در حوزه کتاب، جریان ارتباط‌های دوسویه است. نکته کلیدی در این راستا این است که وقتی انسان ارتباط مستمر و طبیعی با موضوع پیدا می‌کند، نمی‌تواند دست از آن بکشد.

کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری بیان کرد: اگرچه فضای مجازی می‌تواند انسان‌های خواننده تربیت کند اما اغلب این افراد، مطالب انتشار یافته در فضای مجازی را به شکل عمیق نمی‌خوانند و در واقع مخاطبان غیرفعال هستند و در واقع این افراد خیلی می‌دانند اما منبع ندارند و یا شبیه دریایی هستند که عمقش فقط نیم بند انگشت است، در حالی که در نسل قبلی به جهت انس با کتاب، افرادی به جامعه وارد شده‌اند که علم و فهم بالایی داشتند.

وی با بیان این که باید زمینه جهت افزایش رویدادهای کتاب و ارتباطات مرتبط با آن در منطقه افزایش یابد، افزود: از این طریق، نسل بعدی را با رسانه ارزشمند کتاب، آشنا و علاقه‌مند می‌کنیم تا مفاهیم عمیق را نه از کانال‌های فضای مجازی بلکه از منبع اصلی کتاب دریافت کنند.

ستارزاده با بیان این‌که گاهی مطالبی در فضای مجازی نقل می‌شود که منبع و مرجع مشخصی ندارند، گفت: محشور شدن با کتاب در تعمیق مطالب معنوی، انسانی و علمی تاثیرگذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار