اجرای پروژه‌های توان‌افزایی روستایی در حاشیه مناطق تحت مدیریت استان تهران

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت در راستای توان افزایی روستاهای حاشیه مناطق تحت مدیریت این استان و به‌کارگیری جوامع محلی در حل مشکلات محیط زیستی سه پروژه در پنج روستای واقع در منطقه حفاظت شده جاجرود و دو روستا در منطقه حفاظت شده ورجین تعریف شده و در حال اجراست.

کد مطلب: ۱۲۳۱۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پروژه‌های توان‌افزایی روستایی در حاشیه مناطق تحت مدیریت استان تهران

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در نشست تخصصی با تعدادی از تشکل های محیط زیستی استان که پیش از ظهر امروز در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: همکاری جوامع محلی و دوستداران محیط زیست و تشکل های محیط زیستی خصوصاً در مناطقی که دارای مستثنیات روستایی است و یا روستاها در مجاورت آن قرار دارد، در حل مشکلات محیط زیستی و کاهش تعارضات خصوصاً در حوزه آموزش تنوع زیستی، ورود دام و پسماند در این مناطق بسیار موثر و سودمند است.
وی افزود: در این خصوص سه پروژه توان افزایی روستاهای حاشیه مناطق در حال اجراست که جامعه هدف آن زنان خانه دار روستایی، مدیریت روستاها و علاقمندان به محیط زیست هستند.
محمودی با بیان اینکه بنابر گزارش ارائه شده تا کنون حدود ۲۰ کارگاه آموزشی، برنامه اجرایی و نشست تخصصی در این روستاها برگزار شده است گفت: لپه زنک مسگرآباد، افجه و امامه، ترکمن ده، سعیدآباد سابق و باغکمش از جمله روستاهایی هستند که در حال حاضر این طرح های توان افزایی در آن در حال اجرا است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: برای نتیجه‌گیری مطلوب اجرای این پروژه‌ها به خود سمن های محیط زیستی واگذار شده است و در گام بعدی تعداد روستاهای بیشتری را مشمول خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر آگاهی‌بخشی افزایش یابد و رو در رو با مردم صحبت شود و آموزش‌های لازم ارائه شود قطعاً بسیاری از مشکلات در حوزه محیط طبیعی محیط زیست با مشارکت خود مردم حل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار