مشارکت شهروندان زمینه‌ساز نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست

تهران (پانا) - مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد که از همراهی شهروندان و گروه‌های مردمی استان تهران برای بهبود وضعیت محیط زیست پایتخت و فرهنگسازی در این حوزه استقبال و حمایت می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۲۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت شهروندان زمینه‌ساز نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، امین افتخار درحاشیه برنامه دوچرخه سواری در مسیر پارک ملی خجیر با اشاره به نقش آفرینی شهروندان و گروه های مردم نهاد در زمینه فرهنگسازی و آگاهی بخشی در موضوعات مختلف اجتماعی به ویژه موضوع محیط زیست، گفت: بسیاری از مسایل و مشکلات محیط زیستی با حضور و ایفای نقش و توجه به مقوله مسئولیتهای اجتماعی از سوی مردم و گروه های مردمی حل و فصل می شود.
وی مشارکت و همراهی مردم در این حوزه را زمینه ای برای نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: موضوع محیط زیست یک مسئله فرا دستگاهی و فرابخشی است و تمامی مردم زیست کره در آن سهیم و شریک هستند و منافع آن جز با خرد و همکاری جمعی میسر نمی شود.
افتخار تعریف، تبیین و پرداختن به مسائل و مشکلات محیط زیستی از سوی خود شهروندان در کنار انجام تکالیف قانونی و مسئولیت های اجتماعی و همچنین اجرا و اعمال مقررات و قوانین موجود در این حوزه از سوی دستگاه مسئول و متولی را از جمله راهکارهای ضروری حل بسیاری از مسایل محیط زیستی بیان کرد و این عوامل را مکمل یکدیگر دانست.
مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه اقدام نمادین دوچرخه سواری امروز توسط علاقه مندان به حوزه محیط زیست و سلامت از جمله مصادیق بارز فرهنگسازی در مقوله محیط زیست است، اظهار داشت: اینگونه اقدامات، محرک و الگویی برای سایر شهروندان و دلگرمی برای مسئولین بوده و از طرفی باعث دقت و وظیفه پذیری بیشتر ما در قبال خود مردم خواهد بود.
وی در پایان از اقدام گروه دوچرخه سواران سفیران ترافیک در انتقال پیام استفاده از حمل و نقل پاک و جدی گرفتن موضوع آلودگی هوا قدردانی کرد.
زهرا بهرامی سرپرست گروه دوچرخه سواران سفیران ترافیک در این برنامه با اشاره به اینکه این گروه از سال 95 با هدف فرهنگسازی و ترویج و توسعه دوچرخه سواری شهری کار خود را آغاز کرده است، افزود: این گروه برای کاهش ترافیک و حفظ محیط زیست و داشتن آسمان آبی و هوای پاک تلاش می کند.
وی در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در بحث کاهش آلودگی هوا بسیار تاثیرگزار است، ادامه داد: خوشبختانه استقبال شهروندان از موضوع دوچرخه سواری بسیار خوب بوده به گونه ای که این گروه از ابتدا با 10 نفر آغاز به کار کرده و امروز تبدیل به گروه 250 نفره از شهروندان دوستدار محیط زیست شده است.
بهرامی در ادامه سخنان خود به ضرورت همکاری متقابل با نهاد ها و دستگاه های دولتی و شهری اشاره داشت و گفت: امیدواریم مسئولان به موضوع دوچرخه سواری که یک نوع وسیله حمل و نقل پاک نیز محسوب می شود توجه بیشتری داشته باشند به دلیل اینکه برای داشتن محیط زیست سالم و پاک به دوچرخه سواری نیاز داریم و با کاهش ترافیک قطعا هوای بهتری خواهیم داشت.
این گزارش می افزاید: برنامه تور یک روزه دوچرخه سواری در مسیر پارک ملی خجیر با شعار "هوای پاک حق همه ماست" صبح امروز به همت گروه دوچرخه سواران سفیران ترافیک و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار