مدیرمسئول انتشارات تیمورز‌اده مطرح کرد:

طرح 30 دقیقه مطالعه در محیط کار را به وزارت ارشاد پیشنهاد کردم

تهران (پانا) - فرهاد تیمور‌زاده پیشنهاد داد که از ایده‌پردازی و اجرای فعالیت‌های هنری برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی غافل نشود زیرا هفته کتاب فرصت بسیار خوبی است که به تولید و پخش فیلم و کلیپ‌های کوتاه با موضوع کتاب پرداخته شود.

کد مطلب: ۱۲۳۱۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح 30 دقیقه مطالعه در محیط کار را به وزارت ارشاد پیشنهاد کردم

فرهاد تیمور‌زاده، مدیرمسئول انتشارات تیمورز‌اده در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بیان این که هر رویدادی که با نام و واژه کتاب همراه شود و به نوعی موجب بلند شدن پرچم کتاب و تداعی‌بخش دوباره کتاب در ذهن‌های عموم مردم شود خوب و اثربخش است، اظهار کرد: از این رو برگزاری رویداد هفته کتاب هم نقش موثری در زمینه توجه به کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه دارد. این گونه رویدادها و برنامه‌ها می‌تواند به ویژه بر روی کسانی که به کتاب فکر نمی‌کنند یا حوصله خواندن کتاب را ندارند، اثرگذار بوده و ایشان را به کتابخوانی جذب و علاقه‌مند کند.

وی تاکید کرد: ضروری است برای برگزاری هرچه بهتر و موفق‌تر هفته کتاب با نظارت و ارزیابی، برنامه‌هایی که موثر نیستند، کنار گذاشته و برنامه‌های جدیدتر و اثربخش‌تری جایگزین شوند. همچنین نیاز است برای هفته کتاب، اتاق فکری با حضور افراد خوش‌فکر و صاحب‌نظر از بخش‌های مختلف برای ارائه پیشنهادها و ایده‌‌‌هایی در این زمینه تشکیل شود تا براساس این ایده‌ها و پیشنهادها، برنامه‌های هفته کتاب برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا شود. این اقدام می‌تواند به بالارفتن و با ارزش‌تر شدن جایگاه کتاب کمک کند.

او همچنین تصریح کرد: علاوه براین از ایده‌پردازی و اجرای فعالیت‌های هنری برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نباید غافل ماند. هفته کتاب فرصت بسیار خوبی است که به تولید و پخش فیلم و کلیپ‌های کوتاهی با موضوع کتاب بپردازیم.

مدیرمسئول انتشارات تیمورز‌اده بیان کرد: اهدای کتاب به مناطق محروم، کودکان و نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یا شهرستان های دورتری که دسترسی به کتاب برایشان به اندازه کافی وجود ندارد هم طرح بسیار خوبی است که می‌تواند در هفته کتاب دنبال شود و ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه را به همراه داشته باشد.

وی با بیان این که برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که منجر به افزایش نرخ مطالعه در کشور شود، یادآور شد: طرح مطالعه در محیط کار به مدت 30 دقیقه یکی از طرح‌هایی است که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کردم. اگر این طرح در دستگاه‌های اجرایی کشور، بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی اجرا شود، حداقل اثر آن، افزایش 30 دقیقه به سرانه مطالعه کتاب در کشور خواهد بود. این برنامه بهتر است در یک زمان مناسب و ساعات اولیه شروع کار و به صورت همخوانی باشد و انتخاب کتاب، توسط خود کارکنان مجموعه، انجام شود.

فرهاد تیمور‌زاده در پایان اجرای طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌‎ها (طرح‌های فصلی فروش فصلی کتاب) را همزمان با هفته کتاب، اقدامی عاقلانه دانست و گفت: طرح فروش فصلی کتاب طرح و اقدام بسیار خوبی است. این طرح به صورت مستقیم از کتابفروشی‌ها که حلقه پایانی بخش تولید و حلقه واسط با مردم هستند، حمایت می‌کند و موجب تقویت ویترین فروش کتابفروشی‌ها می‌شود. لازم است رسانه‌ها و سازمان صداوسیما نیز بیش از گذشته در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند و با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مردم را از نحوه اجرای این طرح مطلع کنند.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار