رییس شورای اسلامی شهر زاهدان:

سرانه کتاب و مطالعه در زاهدان هیچ تناسبی با استانداردهای کشوری ندارد

بیش از ۲ هزار متر زمین برای ساخت کتابخانه در زاهدان اختصاص داده شده است

زاهدان (پانا) - رییس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت سرانه کتاب و مطالعه در این کلانشهر هیچ تناسبی با استانداردهای جهانی ‌و کشوری ندارد که جا دارد مدیران دستگاه‌های دولتی و خیران اهتمام ویژه‌ای برای نذر کتاب داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
سرانه کتاب و مطالعه در زاهدان هیچ تناسبی با استانداردهای کشوری ندارد

حسن سپاهی، در حاشیه بازدید از کتابخانه‌های عمومی زاهدان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر فضایی به مساحت افزون‌بر ۲ هزار متر را برای ساخت کتابخانه در این شهر مشخص کرده که با همکاری نهادهای مختلف ساخته و تجهیز خواهد شد.

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی زاهدان برنامه‌هایی را برای افزایش سرانه کتاب و فضای مطالعه در این کلانشهر تدارک دیده است.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: کتابخانه صوتی جامعه نابینایان این شهرستان که در محل اداره بهزیستی دایر است با توجه به اینکه امکانات خوبی دارد، اما متاسفانه فضای مطالعه آن غیر استاندارد بوده و کمبود اقلام ‌و تجهیزاتی از قبیل دستگاه‌های درشت نمایی و برجسته‌نگاری مشاهده می‌شود که می‌بایست از تمامی ظرفیت‌ها در جهت مناسب‌سازی فضا و تهیه اقلام مورد نیاز برای معلولان استفاده شود.

وی اظهار کرد: باید بتوانیم از جامعه کتابدار خویش به بهترین روش ممکن تجلیل کنیم چرا که متولیان امر کتاب وکتابخوانی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار