همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی؛

زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس سراوان نواخته شد

سراوان(پانا) - همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی آیین نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در دبیرستان سمانه سراوان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس سراوان نواخته شد

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سراوان در این مراسم با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

مرجان قرائی افزود: مطالعه و خواندن فعالیت باارزشی است که موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و اجتماعی می‌شود، اما بسیاری از افراد این مهم را نادیده گرفته و وقت خود را صرف کتابخوانی و ارتقای خود و جامعه نمی‌کنند.

وی افزود: کتاب و کتابخانه، مجموعه ارزشمندی را شکل می‏ دهد که می ‏تواند در راه شکوفایی و بالندگی افراد و جوامع نقش سازنده‏ای ایفا نماید.

قرایی با اشاره به نقش مدرسه و آموزش و پرورش به عنوان متولیان تعلیم و تربیت در رابطه با کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‏ترین مجموعه آموزشی کشور، می ‏تواند با بسترسازی بنیادین و برنامه ‏ریزی دقیق و بلندمدت، علاقه به کتاب و کتابخوانی را در بین نسل جوان و نوجوان تقویت کند.

دانش آموز خبرنگار:ایلیا محمودی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار