بیشینه بارندگی‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان به ۱۷۴ میلیمتر رسید

زاهدان (پانا) - مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بارش‌ها شدت گرفته است، گفت طبق اعلام آخرین گزارش ایستگاه‌های بارانسنجی، تا صبح امروز جمعه ۱۰ دی‌ماه مقدار بارش در شهر کنارک به ۱۷۴ میلی متر رسید که رکورد چابهار با ۱۳۴/۲ میلی متر را شکست‌.

کد مطلب: ۱۲۴۳۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بیشینه بارندگی‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان به ۱۷۴ میلیمتر رسید

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: تیس با ۱۴۰ میلی متر بارش مقام دوم بارش ها در استان را تا صبح امروز جمعه ۱۰ دی ماه داراست.
وی گفت: توتان و مومان، کمبل سلیمان و سورکمب به ترتیب در مقام های بعدی با ۵۳، ۴۹ و ۳۹ میلی متر بارش قرار گرفته اند.
عضو کمیته ستاد مدیریت بحران ضمن تاکید بر مسائل ایمنی از هموطنان خواست تا برای جلوگیری از آسیب به خود و خانواده هایشان، تا اطلاع ثانوی از رفتن به ارتفاعات، مناطق ساحلی و مسیر رودخانه های فصلی به شدت بپرهیزند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به تداوم هشدار سطح نارنجی صادر شده این اداره کل تا جمعه شب، از ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر روز یکشنبه 12 دیماه به استان خبر داد.
حیدری افزود: بارش باران، در برخی نقاط رگبار و رعد و برقٰ، وزش تندبادهای لحظه ای، احتمال بارش تگرگ و درارتفاعات تفتان بارش برف، وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در زاهدان و سایر مناطق مرکزی، نوار غربی و جنوب شرق استان از جمله پدیده های غالب این سامانه جدید است که فعالیت این سامانه تا پایان روز سه شنبه 14 دیماه نیز ادامه خواهد داشت.
وی مناطق تحت تاثیر این سامانه را در روزهای 12،13 و 14 دی‌ماه اعلام کرد و گفت: یکشنبه 12 دی‌ماه نیمه شمالی استان شامل شهرستانهای هیرمند، هامون، نیمروز، زهک، زابل، زاهدان، ایرانشهر، دلگان، خاش، تفتان، میرجاوه تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.
حیدری ادامه داد: دوشنبه 13 دی‌ماه نیز این سامانه در نیمه شمالی و غرب استان شامل شهرستانهای زاهدان، ایرانشهر، بمپور، تفتان، خاش، دلگان، زابل، زرآباد، زهک، فنوج، قصرقند، میرجاوه، نیکشهر، نیمروز، هامون و هیرمند فعالیت خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: سه شنبه 14 دی‌ماه نیز خاش، تفتان، دلگان، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، مهرستان، نیکشهر، ایرانشهر، بمپور، چابهار و دشتیاری تحت تاثیر سامانه خواهند بود.
حیدری اضافه کرد: هموطنان با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابرعمومی، کاهش دید و لغزنده شدن جاده ها، احتمال جاری شدن سیلاب در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و ریزش ملایم و پراکنده باران در سایر نقاط استان، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند. از مسافرت های غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی بپرهیزند. کشاورزان نیز برای حفاظت از محصولات کشاورزی خود و برداشت و انبار محصولات اهتمام ورزند.
مدیر کل هواشناسی استان به منظور مقابله با رخداد خسارات احتمالی و احتمال وقوع آبگرفتگی با توجه به تداوم بارش ها طی هفته آتی، بازگشایی آبروها و دهانه پل ها را از جمله اقدامات مهم عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار