دمای سیستان و بلوچستان 7 تا 10 درجه کاهش می‌یابد

زاهدان (پانا) - بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش، کاهش محسوس دما به میزان ۷ الی ۱۰ درجه در غالب نقاط سیستان و بلوچستان، یخبندان شبانه در مناطق مرکزی و شمال و وزش باد نسبتا شدید در شمال و نوار شرقی و غرب این استان رخ خواهد داد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
دمای سیستان و بلوچستان 7 تا 10 درجه کاهش می‌یابد

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد کشاورزی این اداره کل اظهار کرد: توده هوای سرد، وزش باد نسبتا شدید و یخبندان شبانه از امروز یکشنبه ۵ دیماه بخش هایی از استان را فرا می‌گیرد.

علی ملاشاهی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدلهای جوی وزش، کاهش محسوس دما به میزان ۷ الی ۱۰ درجه در غالب نقاط استان، یخبندان شبانه در مناطق مرکزی و شمال و وزش باد نسبتا شدید در شمال و نوار شرقی و غرب استان دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: این باد نسبتا شدید، کاهش دما و یخبندان مناطق زاهدان، زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، تفتان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن را تا پایان روز پنج شنبه ۹ دی در بر خواهد گرفت.

ملاشاهی افزود: با توجه به کاهش محسوس دما و یخبندان شبانه به ویژه در مناطق مرکزی و شمال استان، احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه می‌شود کشاورزان برای نهال های جوان و درختان آسیب پذیر جهت جلوگیری از آسیب سرمازدگی از پوشش‌های مناسب نظیر پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و یا نایلون استفاده کنند.

ملاشاهی خاطر نشان کرد: کشاورزان زحمتکش در این بازه زمانی از انجام هرس درختان خودداری کنند و عمل انتقال محصولات برداشت شده به انبارها را تسریع بخشند. همچنین از تهویه و تنظیم دما و تأمین سوخت گلخانه ها و سالن ها غافل نشوند.

وی در توصیه به استخرهای پرورش ماهی نیز افزود: میزان غذادهی به استخرهای پرورش ماهی گرم آبی به نصف حد نرمال کاهش یابد و شکستن یخ آب سطح استخرها در مناطق سردسیر جهت هوادهی بیشتر به ماهی ها ضروری است.

رییس پیش بینی و صدور پیش آگاهی ها بر عایق بندی و محافظت از کندوها در مقابل کاهش دما، تغذیه کلنی ها جهت زمستان گذرانی و تخلیه آب و جمع‌آوری لوله ها و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار