حضور گسترده هنرمندان جوان در نخستین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی

تهران (پانا) - نخستین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی با حضور گسترده هنرمندان جوان و با انتخاب 17 اثر برگزیده و 18 اثر قابل تقدیر در حال برگزاری و ارائه آثار در نمایشگاه است.

کد مطلب: ۱۲۲۹۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
حضور گسترده هنرمندان جوان در نخستین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، داوری آثار نخستین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی با دریافت 593 اثر تصویرگری از 398 هنرمند، انجام شده است. براساس آمار این رویداد، 12 هنرمند در بخش طراحی کتاب تفکر و پژوهش؛ 113 هنرمند در طراحی کتاب علوم تجربی؛ 82 هنرمند در طراحی کتاب ریاضی؛ 136 هنرمند در طراحی کتاب فارسی (بخوانیم)؛ و 37 هنرمند در طراحی کتاب فارسی (بنویسیم)؛ 49 هنرمند در طراحی کتاب قرآن، 8 هنرمند در طراحی کتاب کار و فناوری؛ 31 هنرمند در طراحی کتاب مطالعات اجتماعی و 43 هنرمند در طراحی کتاب هدیه‌های آسمان این جشنواره شرکت کرده اند.

براساس این گزارش طیف عظیمی از شرکت کنندگان این رویداد، متعلق به نسل جوان بود به این شکل که در رده سنی 1360 تا 1369، 131 هنرمند شرکت کننده و در رده سنی دهه 1390، حضور 217 هنرمند، در این رویداد ثبت شده است.

از بین آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره و پس از سه مرحله داوری، 203 اثر جهت نمایش در نمایشگاه این جشنواره انتخاب شدند. همچنین 17 اثر حائز رتبه اول تا سوم و 18 اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

203 اثر یاد شده، مجددا از طریق نمایشگاه مجازی در سایت جشنواره به نشانی tcif.oerp.ir، در معرض دید عموم قرار گرفت و 9 اثر در 9 عنوان کتاب درسی با رای اکثریت منتخب مردمی معرفی شد.

بر اساس این گزارش، علاقمندان می‌توانند، جهت بازدید از این نمایشگاه تا 23 آبان ماه همه روزه به خانه هنرمندان واقع در خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار