از محدودیت‌های کرونایی تا کسب چندین مقام در جشنواره فرهنگی هنری فردا

قم(پانا) - محمدمهدی مومنی عظیمی، دانش‌آموزی است که تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد و با مطالعه و جدیت، توانست در چندین رشته جشنواره فرهنگی، هنری فردا در مرحله استانی بدرخشد و مقام سوم کشوری پادکست را کسب کند.

کد مطلب: ۱۲۲۸۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
از محدودیت‌های کرونایی تا کسب چندین مقام در جشنواره فرهنگی هنری فردا

جشنواره فرهنگی هنری «فردا» فرصت مغتنمی است برای کشف و معرفی استعدادهای بالقوه ای که در خیل عظیم دانش آموزان وجود دارد. بویژه اینکه شیوع کرونا با وجود محدودیت هایی که ایجاد داشت، موقعیت هایی را بوجود آورد تا برخی از بطن محدودیت ها، به رشد و توانمندی بیندیشند و به طور عملی در مسیر ارتقاء و پیشرفت علمی، هنری قرار بگیرند.

«محمدمهدی مومنی عظیمی» فرزند سعید متولد پنجم فروردین سال 1384 در قم و از دانش آموزانی است که در دوران کلاس های مجازی، عزم خود را جزم کرد و با تلاش و همت وصف ناپذیر خود و البته با راهنمایی مسئولان آموزشگاه، توانست در چندین رشته جشنواره فردا، رتبه استانی و در رشته کاشی رتبه سوم کشوری را از آن خود کند.

وی در مسابقات قرآن مدارس تیزهوشان نیز خوش درخشیده است و سیر کسب موفقیت های استانی و کشوری وی همچنان صعودی است.
به بهانه موفقیت های چشمگیر این نوجوان دانش آموز، گفتگویی را با وی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

در کدام مدارس ناحیه تحصیل کرده اید؟

من تحصیلاتم را در مدرسه ابتدایی میرزای قمی و دبیرستان دوره اول آیت الله مشکینی ناحیه یک گذراندم و هم اکنون پایه یازدهم را در دبیرستان تیزهوشان شهید آیت الله قدوسی ناحیه چهار می گذرانم.

چه افتخاراتی در مسابقات فرهنگی هنری کسب کرده اید؟

سال تحصیلی گذشته در رشته های پادکست، عکاسی و کاشی رتبه اول و در رشته اینفوگرافی رتبه دوم استانی را کسب کردم و در مرحله کشوری نیز در رشته پادکست موفق به کسب رتبه سوم شدم.

با این رشته ها از قبل آشنا بودید؟

آشنایی کامل که نه صرفا یک سری اطلاعات جزئی داشتم.

با این حال، چطور موفق شدید رتبه های استانی و کشوری کسب کنید؟

یکی از بهترین سرگرمی های من مطالعه کتاب است که در این مسیر از آن بسیار بهره برده ام. در کنار آن، کرونا هم یک تهدید بود که سعی کردم این تهدید را با مطالعه به فرصت تبدیل کنم و در حوزه های مورد علاقه ام، مطالب جدیدی بیاموزم. به عنوان مثال، برنامه های گرافیکی و ویرایش را فراگرفتم چون با ابرنامه های مبتنی بر گرافیک خیلی بهتر می توان مطالب را انتقال داد؛ با عکاسی هم از قبل آشنا بودم و همواره برایم یک سرگرمی هنری محسوب می شود. پادکست رادیویی هم گوش می‌دادم و تصمیم گرفتم به موضوع پادکست هم ورود پیدا کنم.

برنامه های گرافیکی و .. نیاز به آشنایی با رایانه دارد. آیا در این زمینه، تبحر کافی داشتید؟

رایانه جزو علاقمندی های اصلی بنده است و اتفاقا کارهایی که با رایانه انجام دادم، خیلی مورد توجه خانواده قرار گرفت و تشویقم کردند. در بسیاری از حوزه های مربوط به رایانه اطلاعات کافی دارم اما برنامه نویسی را خیلی جدی دنبال می کنم و سعی می کنم تا آنجایی که درس و کلاس اجازه می دهد، خودم را به روز کنم. بنابراین در کل، فراگرفتن رایانه جزو نیازهای ضروری هر فرد محسوب می شود.

قبل از این هم سابقه شرکت در مسابقات را داشتید؟

بخاطر علاقه ای که به درس فیزیک داشتیم، در المپیاد هم شرکت کردم و در مرحله اول پذیرفته شدم؛ در دوره متوسطه اول هم چند رتبه استانی و ناحیه ای کسب کردم.

چه کسانی موجب تشویق و دلگرمی شما بودند؟

پدر و مادر عزیزم، با پشتیبانی های خود به من انگیزه دادند و همچنین آقای «مجید نجفی» معاون آموزشگاه خیلی پیگیر بودند و همواره مرا راهنمایی و تشویق می کردند و با ارشادات ایشان بود که تصمیم به شرکت در مسابقات فرهنگی هنری گرفتم.

سر وکارتان با دیگر برنامه های فوق العاده تا چه حد است و به لحاظ درسی در چه وضعیتی قرار دارید؟

خیلی با ورزش حرفه ای و یا هنرهای دیگر ارتباط ندارم البته زیاد هم با این برنامه ها بیگانه نیستم و بحمدالله از لحاظ درسی و علمی نیز در وضعیت خیلی عالی قرار دارم.

چه توصیه ای به دانش آموزان هم سن و سال خود دارید؟ این فعالیت ها روی درس هایشان اثر منفی نمی گذارد؟

به نظر من شرایط هر فردی با دیگری متفاوت است. اما من در کل، زندگی تک بعدی را نمی پسندم. هم درس مهم است و هم کسب مهارت و هم دیگر جنبه های زندگی مثل عبادت و انس با قرآن و ... تا انسان به سمت ارتقاء شخصیت پیش برود و نقایص خودش را برطرف کند. در واقع ذهن انسان، مثل چتر است که هر چه بازتر باشد، بهتر عمل می کند.

برای آینده چه برنامه هایی دارید؟

طبیعی است که امسال و سال آینده باید خیلی جدی به درس هایم بپردازیم. البته من برای درس هایم برنامه ریزی جدی دارم و بعضی از کارهای فوق برنامه و مفید را به عنوان تفریح انجام می دهم.
علاوه بر آن، در نظر دارم مهارت هایم را تقویت کنم بخصوص در برنامه نویسی و گرافیک. تعدادی پروژه هم در دست اقدام دارم و طراحی وب را نیز بزودی شروع خواهم کرد.

گفتگو: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار