لزوم استفاده از شیوه‌های نوین برای الگوگیری از سبک زندگی فاطمی

شهرری(پانا) - یک استاد حوزه و دانشگاه با حضور خود در افتتاحیه هفتمین جشنواره مصباح الہدی ناحیه یک ری در کانون تربیتی فرهنگی سمیه، از اهمیت جایگاه رفیع حضرت فاطمه سلام الله علیها در دین اسلام صحبت کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم استفاده از شیوه‌های نوین برای الگوگیری از سبک زندگی فاطمی

محمد صادقی، استاد حوزه و دانشگاه تمام ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را قابل الگوبرداری برای بانوان دانست و گفت: بعد عبادی، تقوا، ولایتمداری و بینش توحیدی حضرت زهرا(سلام الله علیها) بهترین دلیل برای الگو بودن ایشان است و استفاده از شیوه های نوین برای الگوگیری از سبک زندگی فاطمی بسیار در زندگی نقش دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه، پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام) را دومین منبع معرفی شخصیت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) عنوان کرد و با اشاره به روایت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) «و لو کان الحُسن هیئه شخصا لکانت فاطمه، بل هی اعظم، ان فاطمه ابنتی خیر اهل الأرض عنصرا، شرفا، و کرما»، تشریح کرد: اگر تمام خوبی‌ها و زیبایی‌ها در شخصی جلوه کند، آن وجود حضرت فاطمه(سلام الله علیها) است، زیرا ایشان زیبایی آفرین و حسن آفرین است.

او در ادامه گفت: منظور از اسوه‌پذیری این نیست که در همه‌ رفتارها همان قالب های رفتاری فرد الگو را مد نظر قرار داده و به همان شکل عمل کنیم. هر یک از رفتارهای حضرت فاطمه(س) دارای حقیقت است که آن را به سادگی و با تحلیل و استنباط می‌توان در همه زمان‌ها ‌و در همه ابعاد فردی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به کار برد. البته رفتارهایی هم در سیره حضرت فاطمه (سلام الله علیها) وجود دارند که عیناً قابل اقتباس و پیروی است؛ مانند عبادت و دعا، احترام به همسر، رفتار مناسب و مهرورزی به خانواده، پس الگوها منحصر به زمان و مکان نیستند و در همه اعصار می‌توان برای الگوگیری به آن‌ها مراجعه کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار