فرماندار بهارستان:

کرونا عامل افزایش معتادین متجاهر است

بهارستان(پانا)- هجدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان با حضور رئیس گروه قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کرونا عامل افزایش معتادین متجاهر است

در این برنامه هادی تمهیدی فرماندار شهرستان بهارستان ضمن تقدیر از مسئولان به خصوص نیروی انتظامی که اقدامات ارزنده‌ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته، گفت: به لطف مسئولین و دستگاه‌های قضایی و انتظامی و با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه نیروی انسانی و لجستیکی وجود دارد با تلاش‌های شبانه روزی این نیروها آسایش و امنیت برای سوداگران مرگ و عوامل آنان را از بین برده است.

او یکی از محوری‌ترین اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهارستان را تدوین سند پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: انسجام بخشی در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌ها یکی از برنامه‌های اجتماعی مبتنی بر سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر، تدوین سند جامع پیشگیری از اعتیاد است که امیدواریم تا پایان آبان ماه پیش نویس این سند به تصویب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برسد.

تمهیدی گفت: هر اقدامی که در جهت پیشگیری از اعتیاد صورت گیرد در واقع یک سرمایه‌گذاری کلان است که با مقابله از اعتیاد بسیاری از مشکلات در بخش‌های مختلف جامعه از جمله در کاهش سرقت و بیکاری تاثیر گذار خواهد بود.

نماینده دولت در بهارستان افزود: مراکز محدودی در استان تهران برای ساماندهی معتادین متجاهر راه اندازی شده و سهمیه ای برای جمع آوری معتادین در شهرهای استان تهران در نظر گرفته شده که با شیوع ویروس کرونا این ظرفیت‌ها محدودتر شده و جمع‌آوری معتادین متجاهر در شهرستان را کاهش داده وهمین امر باعث افزایش معتادین در سطح شهرستان شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمود نورپور امام جمعه بخش گلستان مسئله فرهنگ را مهم‌تر از موضوع معیشت و اقتصاد دانست و گفت: اهمیت موضوعات فرهنگی بیشتر از موضوع اقتصادی است و مسئولان و مردم باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند چرا که فرهنگ در رفتارهای اجتماعی جلوه می‌کند و تمامی اموراقتصادی،اجتماعی،سیاسی و... متاثر می‌سازد و بر ساختار اقتدار ملی اثر می‌گذارد و مسئولین باید با تمام توان در رفع معضلات فرهنگی قدم بردارند.

نورپور سهل‌الوصول بودن مواد مخدر را عامل اصلی افزایش اعتیاد دانست و گفت: دشمنان به صورت مستمر و پیوسته با ایجاد برنامه‌های مبتذل فرهنگی و همچنین تولید انواع مواد مخدر جدید به دنبال تخریب و انحراف جوانان کشور هستند.

خبرنگار: محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار