در اولین جلسه هم‌اندیشی مربیان و معاونین پرورشی منطقه ۱۱ عنوان شد:

مربیان و معاونین پرورشی در ایام کرونا مسئولیت و وظایف سنگین‌تری نسبت به گذشته داشتند

تهران(پانا) - با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه 11، اولین جلسه هم‌اندیشی مربیان و معاونین پرورشی مدارس منطقه به تفکیک مقاطع تحصیلی طی3 روز در کانون فرهنگی تربیتی حر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مربیان و معاونین پرورشی در ایام کرونا مسئولیت و وظایف سنگین‌تری نسبت به گذشته داشتند

در این جلسه قدرت اله گراوند؛ طی سخنانی با گرامیداشت اعیاد گذشته، هفته وحدت و میلاد رسول مهربانی ها حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع)، ضمن تقدیر از تلاش های مربیان و معاونین پرورشی در ایام کرونا و مجازی شدن آموزش و پرورش بیان کرد: مربیان و معاونین پرورشی در ایام کرونا مسئولیت و وظایف سنگین تری نسبت به گذشته داشتند، زیرا با جسم و روح دانش آموزان سر و کار دارند و وظیفه حفظ سلامت و بهداشت جسم و جان دانش آموزان را عهده دار هستند و شما مربیان تربیتی ثابت کردید که فعالیت های پرورشی در مدارس به قوت قبل در مدارس اجرا می شود.

وی افزود: با توجه به روند بازگشایی تدریجی مدارس باید تلاش خود را به کار بریم تا کادر مدرسه و دانش آموزان و اولیاء را با خود همراه کنیم و بتوانیم حداقل دانش آموز را با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس داشته باشیم و تا بازگشایی کامل مدارس شرایط تعلیم و تربیت را به سمت و سوی تلفیقی(حضوری- مجازی) پیش بریم.

گراوند تاکید کرد: شاید در بخش آموزش بتوانیم تا حدی با ارائه فیلم های آموزشی در فضای مجازی کار را پیش ببریم، ولی تربیت و پرورش بدون حضور دانش آموز در مدرسه و به صورت مجازی بسیار دشوار است و قطعا اثرپذیری شرایط حضوری را نخواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت واکسیناسیون دانش آموزان افزود: مربیان و معاونان پرورشی باید اولیاء و دانش آموزان را برای واکسیناسیون تشویق کنند تا هرچه سریع تر شرایط برای حضور دانش آموزان در مدرسه فراهم شود و این بیماری از جامعه ریشه کن شود از این رو ما باید فرهنگ‌سازی کنیم که بدون واکسن رعایت سلامت جامعه امکان پذیر نیست‌.

گراوند در پایان تاکید کرد: با بازگشایی تدریجی مدارس باید تلاش کنیم نشاط بیش از پیش در بین دانش آموزان ایجاد کنیم، زیرا در این ایام کرونا دانش آموزان به لحاظ روحی دچار آسیب های ناشی از فضای مجازی شده اند و از وظایف مربیان پرورشی مدارس ایجاد روحیه نشاط و شادمانی در بین دانش آموزان است که با اجرای برنامه های پرورشی و تربیت بدنی میسر می شود.

در ادامه غلامعلی عنایت مهر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی گفت: شرح شغلی ما در شرایط کرونا تغییر کرد و تک تک ما اکنون وظایفی برعهده داریم که قبلا نداشته ایم.

عنایت مهر افزود: دانش آموزان در ایام کرونا دچار آسیب های زیادی شدند که باید از طریق مشاوره آنها را کمک کنیم. ما باید به صورت چهره به چهره با دانش آموزان در ارتباط باشیم تا بتوانیم اثرگذار باشیم. همچنین باید نسبت به استعدادیابی دانش آموزان در حوزه های مختلف پرورشی و تربیت بدنی فعال باشیم تا بتوانیم دانش آموزان را در انتخاب مسیر زندگی آینده هدایت کنیم.

وی تاکید کرد: دارالقرآن یاران امام خمینی(ره) منطقه و کانون فرهنگی تربیتی حر و سایر اماکن پرورشی و تربیت بدنی در جهت شکوفایی استعدادها در خدمت دانش آموزان و خانواده ها خواهند بود.

در ادامه جلسه، کارشناس مسئول فرهنگی هنری و کارشناس قرآن و عترت و نماز در خصوص نکات اجرایی فرهنگی و هنری، اردویی، قرآن و عترت و نماز، سازمان دانش آموزی را تبیین و تشریح کردند و در پایان به سوالات حاضران در جلسه توسط کارشناسان مربوطه پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار