کشت و صنعت مغان به شرکت سودآور تبدیل شده است

اردبیل (پانا) - رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت کشت و صنعت مغان در طول سه سال اخیر از شرکت زیان‌ده به یک شرکت سودآور تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۱۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کشت و صنعت مغان به شرکت سودآور تبدیل شده است

قاسم محمدی، رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: درآمد، سود، زیان، سرمایه‌گذاری و تصمیم گیری از مولفه‌های بنگاه‌داری است و این شرکت در حوزه درآمد رکورد زده و هزینه‌ها هم به حداقل رسیده بطوریکه سود شرکت نسبت به سه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی گفت: اگر در سال‌های گذشته ۸۰ میلیارد ریال شرکت سودآوری داشته است، هم اکنون این میزان به سه برابر رسیده است بنابراین شرکت مغان از زیان دهی بیرون آمده و جزو شرکت های سودده است که باید در نظام و ساختار کشاورزی ایران حفظ شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح کرد: تحولات بزرگی در این شرکت به لحاظ راندمان تولید و اشتغال ایجاد شده که در نوع خود کم نظیر بوده و تلاش می شود با ایجاد زنجیره تولید میزان تولید محصولات زراعی و باغی افزایش یابد.

محمدی افزود: این بنگاه اقتصادی با وجود اینکه از ۵۰ سال پیش دارای ردیف بودجه خاص است، اما در فصل جدید که به دولت برگشته است، ریالی از ردیف بودجه ای دولت و منابع دولتی، تسهیلات بانکی و تعهدات مالی دیگر استفاده نکرده است.

وی گفت: کشت و صنعت مغان نسبت به تسویه حساب ۱۴۰ میلیارد ریالی تسهیلات بانکی که در زمان بخش خصوصی ایجاد شده بود، اقدام کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه در زمینه اختصاص ردیف بودجه خاص این بنگاه اقتصادی را یاری کنند.

محمدی بیان کرد: هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان در زمینه باغات، زراعت، دامپروری و کارخانجات پروژه ها را مصوب و به مدیریت ها ابلاغ کرده است و با تخصیص بودجه لازم برای اجرای این پروژه‌ها شاهد فصلی از حاکمیت برنامه ریزی مدرن بودجه ریزی و ارزیابی بودجه و عملکرد در این شرکت خواهیم بود.

محمدی به تدوین نظام جامع شرکت کشت و صنعت مغان که در داخل آن الگوی کشت، مکانیزاسیون، صادرات و شاخصی بنام توسعه انسانی و استفاده از تکنولوژی های نوین مد نظر است اشاره کرد و افزود: ساختار این بنگاه اقتصادی یک ساختار کهنه سنتی ۵۰ سال پیش است و لازم است که این نظام متحول شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار