دستورالعمل اجرایی تشکیل کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی در استان‌ها

تهران (پانا) - با امضای معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی دستورالعمل اجرایی تشکیل کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی به استان‌ها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل اجرایی تشکیل کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی در استان‌ها

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، یکی از مهم‎ترین مأموریت‎های آموزش‌وپرورش، فراهم نمودن فرصت‎های برابر آموزشی برای همه کودکان واجب‌التعلیم است که در اسناد بالادستی از جمله؛ سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر آن تأکید شده است.

ازآنجاکه هدف از آموزش‌وپرورش کودکان و دانش‎آموزان استثنایی، فراهم‌آوردن فرصت‎های مناسب و امکانات آموزشی جهت استفاده حداکثری آنان از توانایی‎های شناختی، حسی، جسمی، رفتاری و اجتماعی می‎باشد و عدم توجه به تعلیم‌وتربیت آنان موجب زیان‎های اجتماعی و اقتصادی برای جامعه خواهد شد، همکاری همه ارکان تعلیم‌وتربیت برای دسترسی به آموزش‌وپرورش باکیفیت، ضروری و لازم است.

بدیهی است این هم‎افزایی، پوشش تحصیلی حداکثری، ارائه خدمات مناسب و کافی به‌تمامی افراد واجد شرایط تحصیل در مدارس استثنایی و تلفیقی - فراگیر و پاسخگویی به نیازهای کودکان و دانش‎آموزان استثنایی را در پی خواهد داشت. به همین منظور در سطح ستاد، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و اساسنامه سازمان، شورای سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی که یکی از ارکان مهم سازمان و ریاست آن بر عهده مقام عالی وزارت می‎باشد، به‌صورت مستمر تشکیل و برنامه‎ها و مسائل مربوط به کودکان و دانش‎آموزان استثنایی موردبحث و بررسی قرار گرفته و راهکارهای مناسب اتخاذ می‎ شود.

متن شیوه‌نامه را از اینجا دریافت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار