رونمایی از کتاب آموزش‌وپرورش استثنایی بر مدار برنامه و تلاش

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از کتاب آموزش‌وپرورش استثنایی بر مدار برنامه و تلاش رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از کتاب آموزش‌وپرورش استثنایی بر مدار برنامه و تلاش

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، این سازمان به‌موازات برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و عملیاتی که به‌منظور تحقق اهداف آموزش‌وپرورش پویا در دستور کار خود دارد، سال گذشته و باهدف آموزش‌وپرورش تمام ساحتی مبتنی برسند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، با اجرایی نمودن چرخش‌های تحول‌آفرین در قالب تدوین بسته‌های تحولی " توسعه مشارکت‌ها، کاهش تمرکز، اجتماعی شدن" ، " مدرسه انطباقی" ، " مداخلات بهنگام طلایی" اقدام کرد.

در سال جاری نیز علاوه بر تعیین سیاست‌های راهبردی و برنامه سالانه سه بسته تحولی "آموزش، پرورش و توان‌بخشی خانواده محور"، "جشنواره نشاط" و "غربال و مداخله بهنگام نوآموزان ۵ تا ۷ ساله در معرض مشکلات ویژه یادگیری" در آموزش‌وپرورش استثنایی تدوین شده است و انسجام‌بخشی و هویت آفرینی، مشارکت خانواده‌ها در نظام تعلیم‌وتربیت مداخلات بهنگام در حل مشکلات یادگیری نوآموزان از اهداف تدوین این سه بسته تحولی است.

کتاب "آموزش‌وپرورش استثنایی بر مدار برنامه و تلاش" شامل پنج فصل کلیات، عملکرد سازمان از آبان 1398 تا شهریور 1400، گزارش عملکرد برنامه‌های سال 1399 با رویکرد بسته‌های تحولی، نمای کلی برنامه و فعالیت‌های سال 1400 و برنامه و فعالیت‌های سازمان در سال 1400 است.

شایان‌ذکر است پیش‌ازاین کتاب آموزش‌وپرورش استثنایی در زیست‌بوم کرونا رونمایی شده بود و کتاب توسعه مشارکت‌ها در آموزش‌وپرورش استثنایی نیز در مراحل پایانی چاپ قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار