بررسی تحولات سوریه با حضور وزیر خارجه ترکیه و مشاور وزیر خارجه ایران

تهران (پانا) - مدیر کل وزارت امور خارجه ترکیه و مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی، تحولات سوریه را بررسی و از برگزاری دور ششم گفت‌وگوهای قانون اساسی سوریه استقبال کردند.

کد مطلب: ۱۲۲۴۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی تحولات سوریه با حضور  وزیر خارجه ترکیه و مشاور وزیر خارجه ایران

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، سلجوقی اونال مدیر کل وزارت امور خارجه ترکیه با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی در حاشیه نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه بحث وتبادل نظر کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تاکید کرد: کمیته قانون اساسی سوریه برخاسته از روند آستانه بوده و باید این گفت‌وگوها بدون دخالت خارجی بر اساس خواست مردم سوریه ادامه یابد.

خاجی در خصوص تحولات ادلب، اظهار داشت: اگر توافقات صورت گرفته در قالب فرمت آستانه در اینباره عملی شود، خیلی از مشکلات بر طرف خواهد شد و البته حل دائمی مشکل ادلب، پاکسازی آن از گروه های مسلح و تروریست ها و بازگشت آن به حاکمیت دولت سوریه خواهد بود.

در این دیدار، مدیر کل وزارت امور خارجه ترکیه نیز با استقبال از برگزاری دور ششم گفت‌وگوهای قانون اساسی سوریه، اظهار امیدواری کرد این گفت‌وگو ها به نتایج خوبی در جهت منافع ملت سوریه برسد.

در این جلسه، پیرامون برگزاری نشست آینده فرمت آستانه در آینده نزدیک نیز بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار