رئیس اداره گروه‌های آموزشی شهرستان‌های استان تهران:

قرچک، بیشترین ثبت‌نام در جشنواره علمی، پژوهشی شهرستان‌های تهران را داشته‌است

قرچک(پانا) - رئیس اداره گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت هیچ عملی مانند پژوهش نیست و امر پژوهش در ایران اسلامی، پا به پای جوامع علمی دنیا حرکت می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۲۴۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
قرچک، بیشترین ثبت‌نام در جشنواره علمی، پژوهشی شهرستان‌های تهران را داشته‌است

علی‌محمد نائینیان، رئیس اداره گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: مراکز اصلی پژوهش‌ها مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی است و به توفیق الهی یافته‌های خوبی در شهرستان‌های استان تهران دیده می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کشورهای دنیا فهم پژوهش به اقتصاد آن کشور کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم مبحث پژوهش مورد حمایت و توجه قرار گیرد؛ ثمرات آن به نظام تعلیم و تربیت نیز کمک شایانی می‌کند.

وی، رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک را نخبه ورزشی و دلیل شکوفایی استعداد‌های این منطقه خواند و اذعان کرد: پژوهش‌سرا‌ها مکان‌‌های اصلی برای گسترش تحقیق و پژوهش در میان دانش‌آموزان هستند و آنها را در هدایت استعداد‌ها و رشد خلاقیت‌ها یاری می‌دهند و بر این اساس آموزش و پرورش شهرستان قرچک به خوبی این اعمال را به ما نشان داد.

نائینیان در خصوص آمار ثبت‌نامی دانش‌آموزان منطقه قرچک در دومین جشنواره‌ پژوهشی شهرستان‌های استان تهران گفت: دانش‌آموزان منطقه قرچک توانستند آمار بیشترین ثبت‌نام در دومین جشنواره علمی، پژوهشی را از آن خود کنند و به رتبه‌های کشوری و استانی در فناوری نانو، گیاهان دارویی، دست‌سازه‌ها دست پیدا کنند.

وی در خصوص آمار دانش‌آموزان حائز رتبه در این منطقه تاکید کرد: ۳۶ رتبه منطقه‌ای، ۱۳ رتبه استانی و یک رتبه کشوری در بخش پسران و ۷۸ رتبه منطقه‌ای و ۱۸ رتبه استانی در بخش دختران، از دستاوردهای پژوهش‌سرای باقرالعلوم(ع) است.

رئیس اداره گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص وظایف پژوهش‌سراها به کنفرانس‌ها، همایش‌ها و نمایش‌های علمی، ایجاد کارگاه‌ها برای دانش‌آموزان و برگزاری مسابقات علمی میان پژوهش‌سرا‌ها اشاره کرد و گفت: تمامی موارد مذکور به حمد الهی ایرانی قوی و محکم خواهد ساخت.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه فعلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار