منافی در جلسه ستاد طرح ملی لاله های روشن:

سعادت و اصلاح جامعه در بازگشت به مسیر الهی شهدا نهفته است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سعادت، توسعه و اصلاح جامعه در بازگشت به مسیر الهی شهدا نهفته است.

کد مطلب: ۱۲۲۴۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سعادت و اصلاح جامعه در بازگشت به مسیر الهی شهدا نهفته است

جلسه ستاد برنامه ریزی و پشتیبانی طرح ملی لاله های روشن با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه ۱۲ هزار شهید استان و ۷۰۰ شهید دانش آموز و معلم استان اظهار داشت: لاله‌های روشن طرحی مؤثر و تلاشی ارزشمند در جهت صیانت از میراث گرانبهای شهدای معزز و ترویج فرهنگ غنی و حیات‌بخش ایثار، مقاومت و شهادت است.

منافی، ولایت مداری به معنای التزام عملی به ولایت فقیه را امری حیاتی در توسعه کشور دانست و افزود: سعادت، توسعه و اصلاح جامعه در بازگشت به مسیر الهی شهدا نهفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: توجه به مقوله هنر و زیبایی شناسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاثیر گذار است.

«حسن رحمانی» سرپرست معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: سال تحصیلی گذشته با تلاش مدیران و سایر همکاران در مدارس و در ایام کرونا، دوّمین مرحله طرح ملّی لاله های روشن به صورت فراگیر در کلیه شهرستان ها و مناطق استان و با استفاده از امکانات نرم افزاری در بستر فضای مجازی به برگزار شد.

وی بیان کرد: ارائه آثار ادبی و هنری، مقالات، سرگذشت پژوهی، ذکر خاطرات همرزمان شهدا، دیدار با خانواده شهدا و … از جمله برنامه هایی بود که در قالب این طرح ملی عملیاتی شد.

رحمانی با اذعان به اینکه این طرح دانش آموز محور است؛ گفت: تشکل‌ های دانش آموزی در پیشبرد اهداف این طرح نقش بسزایی دارند.

وی اضافه کرد: سال گذشته طرح ملّی لاله های روشن در 871 مدرسه استان اجرا شد و شهرستانهای خوی، تکاب و بوکان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

این مقام مسئول افزود: امسال نیز رونمایی از تمثال شهدا در آئینهای بازگشایی مدارس ، ایجاد کانال استانی این طرح و تهیه و ارائه کلیپ در معرفی شهدای گرانقدر و بارگذاری در باشگاه انجمن های کانون های فرهنگی تربیتی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است امسال یادواره شهدا در قالب طرح لاله های روشن در هفته بسیج و بصورت همزمان با سراسر کشور در مدارس استان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار