مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

سیره شهدا بهترین الگو برای رسیدن به حیات طیبه است

قزوین(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در مراسم نمادین استانی طرح لاله‌های روشن، اظهار کرد سیره شهدا بهترین الگو برای رسیدن به حیات طیبه است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
سیره شهدا بهترین الگو برای رسیدن به حیات طیبه است

حسنعلی اصغری، در مراسم نمادین استانی طرح لاله های روشن عنوان کرد:وظیفه ای که بر دوش تعلیم و تربیت کشور گذاشته شده یک تربیت تمام ساحتی است و اگر صحبت از تربیت تمام ساحتی می‌کنیم پرداختن به همه حوزه های تربیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اصغری تصریح کرد: نوجوانان زمینه ها و ظرفیت های عظیمی برای پذیرش نکات مناسب و مطلوب دارند، بنابراین برای اینکه از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم نیازمند این هستیم که عمیق به موضوعات و مسائل توجه کرده و الگوهایی که در مسیر تربیتی کودکان و نوجوانان ما قرار دارند را به خوبی شناسایی و همچنین قادر باشیم آنها را به درستی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: اگر به دنبال معرفی یک شاخص به دانش آموزان در حوزه‌های مدیریتی در کشور بگردیم، شهید سلیمانی الگویی کم نظیر است و همه شهدای دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم الگوهای کم نظیری بودند که اگر ما در نظام تعلیم و تربیت کشور قادر باشیم این قهرمانان واقعی را شایسته معرفی کنیم شاهد اتفاقات خیلی خوبی خواهیم بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای اینکه انسان‌ها رفتارشان را تغییر دهند صرفاً یادگیری دانش کفایت نمی‌کند و ضرورت دارد که نگرش افراد نیز مثبت شود و تغییر پیدا کند. برای تغییر در نگرش، مهمترین کار ارائه و نشان دادن الگوهایی هستند که در این مسیر می‌توانند موثر واقع شوند، بنابراین اگر بخواهیم به دنبال الگو بگردیم و به دنبال مصادیقی باشیم که نقشه راه را برای ما ترسیم کنند هیچ الگویی بهتر از شهدا پیدا نمی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: شهدا سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند، همه سرمایه‌های مادی روزی تمام شدنی است، اما اگر یک جامعه به سرمایه‌های اجتماعی خودش بپردازد در همه حوزه‌های سرمایه‌ای می‌تواند هر روز تولید داشته باشد و موانع را یکی پس از دیگری از مسیر بردارد، بنابراین اگر ما می‌خواهیم این سرمایه های مادی و سایر سرمایه‌ها در یک جامعه رشد و نمو بیشتری داشته باشند راهش این است که به سرمایه‌های اجتماعی جامعه بسیار توجه کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمام صفات پسندیده انسانی را در شهدا می‌توان به وضوح پیدا کرد، گفت: یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و حدود ۵ هزار شهید معلم کشور که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند امروز مایه سربلندی، عزت و افتخار ماست، یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌داریم، شهیدان به ما آموختند نقشه راهی برای آینده کشور ترسیم کنیم که این نقشه راه ما را به سرمنزل مقصود و سعادت حقیقی خواهد رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار