راه‌اندازی اولین مرکز مشاوره‌ ویژه خانواده‌های دارای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در آذربایجان‌غربی

ارومیه(پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، اولین مرکز راهنمایی و مشاوره‌ پیوند، ویژه خانواده‌های دارای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، در ناحیه یک ارومیه آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی اولین مرکز مشاوره‌ ویژه خانواده‌های دارای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در آذربایجان‌غربی

آیین افتتاح مرکز راهنمایی و مشاوره‌ پیوند، ویژه خانواده های دارای دانش آموزان با نیازهای ویژه، بصورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت متبوع بصورت همزمان در 6 استان برگزار شد.

در استان آذربایجان‌ غربی مرکز راهنمایی و مشاوره‌ پیوند، ویژه خانواده های دارای دانش آموزان با نیازهای ویژه، در محل مدرسه استثنایی رحمت ناحیه یک ارومیه راه اندازی شد. این مرکز بصورت خودگردان در طول هفته و بعد ازظهرها به خانواده ها ارائه خدمت می کند‌.

مهین منافی، مدیرکل آموزش و پرورش استان با تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: تعامل، گفتمان و هم اندیشی انجمن اولیا و مربیان که فضایی مناسب جهت همکاری و همدلی در برنامه ریزی ها و بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات است؛ در صدر عوامل تأثیرگذار بر روند رشد و تکامل شخصیتی دانش آموزان به ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی ادامه داد: نقش بسیار مهم و تعیین کننده خانواده بعنوان خشت اول تربیت فرزندان، در سایه همسویی و هم افزایی منتج به ایجاد عدالت آموزشی، مهارت آموزی و مهیا کردن این عزیزان برای زندگی اجتماعی خواهد شد.

منافی گفت: لزوم آموزش و جلب مشارکت والدین و جوامع محلی در مسائل آموزشی، پرورشی و توانبخشی، توانمندسازی و حمایت از کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه، از طریق ارتقای دانش و مهارت آنان مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فردایی روشن را برای کودکان و دانش آموزان استثنایی رقم حواهد زد.

این مقام مسئول بیان کرد: توسعه فعالیت های تربیتی از مدرسه به محله، آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد و تعامل اثربخش با نهادهای بیرونی و محلی، تجلی بخش فرهنگ غنی اسلامی برای دانش آموزان در روابط با خود، خالق، خلقت و پیوند عمیق با مدرسه و جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار