در همایش رویکرد آموزشی شناختی –حرکتی در ارومیه عنوان شد:

فقر حرکتی دانش‌آموزان گسترش یافته است

ارومیه(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تاکید کرد با آموزش مجازی، فقر حرکتی در دانش‌آموزان بیش از قبل خود را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
فقر حرکتی دانش‌آموزان گسترش یافته است

صبح امروز چهارشنبه، همایش رویکرد آموزشی شناختی - حرکتی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل ورزش و جوانان استان در محل سالن شهید بهشتی ناحیه یک ارومیه آغاز به کار کرد.

«مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه بازدید از این همایش اظهار کرد: در دوران کرونا و با توسعه آموزش مجازی، فقر حرکتی دانش آموزان بیش از پیش نمود یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با تقویت مهارت های ادراکی - حرکتی و رشد شناختی، بسیاری از مسائلی که تأثیر نامطلوب در فرآیند آموزش مطلوب دانش آموزان دارد، از بین می رود.

منافی ادامه داد: معلمان تربیت بدنی می بایست با آموزش و ارائه فعالیت های بدنی خلاقانه، مفرح و متنوع که نیاز به کمترین وسایل و تجهیرات و فضا دارند، ترجیحا در قالب بازی و چالش دانش آموزان را به انجام منظم فعالیت بدنی تشویق و ترغیب کنند.

این مقام مسئول افزود: در دوره ابتدایی محتوای درس تربیت بدنی بیشتر روی یادگیری و اجرای مهارت های حرکتی بنیادی و تعدادی از فاکتورهای آمادگی جسمانی، در قالب بازی و همچنین روی حیطه دانشی (تغذیه، سبک زندگی فعال و ایمنی) تاکید شود اما در دوره متوسطه تاکید بیشتر باید روی توسعه فاکتورهای آمادگی جسمانی در قالب چالش های مورد علاقه و در حد توانایی دانش آموزان و قابل اجرا بودن در خانه همراه با ارائه محتوای دانشی در حوزه آمادگی جسمانی، تغذیه و کنترل وزن باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار