دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی:

هدف از برگزاری دوره‌های قرآن، عترت و نماز ارتقاء معنوی است

تهران(پانا)- دومین روز از چهارمین دوره آموزشی و توانمند‌سازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز، آموزش‌ و پرورش سراسر کشور با حضور کارشناسان ادارات قرآن، عترت و نماز و مسئولان آموزش‌و‌پرورش در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری دوره‌های قرآن، عترت و نماز ارتقاء معنوی است

حجت‌السلام‌ و‌ المسلمین حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان ظرفیت نهادی و ارتباطی در آموزش‌ و‌ پرورش اظهار کرد: مهم‌ترین رکن هر سازمان، انسان است و باتوجه به کاربرد ماشین و صنعت موجب کم‌‌رنگ سازی نقش انسان شده اما همچان انسان به‌عنوان فاعل دارای اختیار، تحولاتی را در خود و دیگران ایجا می‌کند.

او با اشاره به مسئله توانمند‌سازی گفت: توانمد‌سازی فرایندی است که می‌تواند آثار مثبت بسیاری برجای بگذارد و آثار منفی را از بین‌ ببرد که دارای سطوح مختلف فرهنگی و سازمانی است که قابل ارتقا دانش است.

محمدی ادامه داد: واژه نیرو انسانی جایگزین کلمه سرمایه انسانی شده که تعبیر بسیار صحیح و درستی از این واژه است؛ همواره همه در حال تلاش هستند که دارایی‌ها و سطح قابلیت‌ها فردی و انسانی را افزایش دهند که باتوجه به حائز اهمیت قرار دادن این موضوع در آینده نزدیک، قطعاً این مسئله اتفاق خواهد افتاد.

او با اشاره به سه بارگاه ارزشمند قرآن، عترت و نماز گفت: توجه و عمل به این سه موضوع ارزشمند، بسیار حائز اهمیت است زیرا هر سه نماد، زیارت خداوند است و برای مقبولیت در این زمینه، پاک‌دامنی و اخلاص عمل ضروری است.

این مقام مسئول افزود: دلیل اصلی برگزاری دوره‌ها قرآن، عترت و نماز ارتقای معنوی است بر اساس هدف حضور پیامبران، امامان و الگوهای دینی در عالم بشریت کخ خدا‌شناسی بوده است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی درباره ابزارهای آموزش حکمت و کتاب‌های الهی گفت: معلمان، یکی از ابزار‌ها موثر و ویژه در آموزش حکمت و کتاب‌ها الهی هستند زیرا معلمان مانند پیام‌آوران الهی می‌توانند مبلغ آیات قرآن باشند و به ترویج در این زمینه کمک‌کننده باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: سوگند رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار