مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف‌ و امور خیریه:

عدم انس با قرآن، ضعف ما در بخش عمومی جامعه است

تهران (پانا) - مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف‌ و امور خیریه با اشاره به اینکه عدم وجود انس با قرآن، ضعف جامعه است، به پرورش علاقه‌مندان در زمینه‌ تربیت قاریان توانمند قرآنی و ساخت محتوای مفید و مناسب برای آموزش مفاهیم قرآنی در جامعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
عدم انس با قرآن، ضعف ما در بخش عمومی جامعه است

در دومین روز از آیین چهارمین دوره آموزشی و توانمند‌سازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز، آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف‌ و امور خیریه، برگزار شد.

مهدی قره‌شیخلو مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف‌ و امور خیریه، در این مراسم با اشاره به تاثیرات قرآن بر انسان‌ها اظهار کرد: به‌عمل‌ آوردن کنش‌ها و اعمال خیر منتسبان قرآن در جامعه ضرورت دارد، زیرا مردم با‌‌توجه به الگو قرار دادن مبلغان قرآن، همواره به‌دنبال مشاهده‌ و مطلع شدن از وضعیت‌ حال انسان‌هایی هستند که خود را مبلغ و پیام‌رسان قرآن می‌دانند.

وی درباره‌ پیشرفت‌ کشور پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیشرفت‌ ما در حوزه تربیت قاریان دارای مهارت و خبره پس از انقلاب اسلامی، حائز اهمیت است، زیرا پیش از انقلاب اسلامی، قاریانی با داشتن مهارت‌هایی با ارزش و چشمگیر حضور نداشتند؛ امروزه قاریان کشور‌ اسلامی ما در سطح بین‌الملی فعالیت دارند.

قره‌شیخلو با اشاره به ضعف عدم انس با قرآن در جامعه گفت: بدنه عمومی جامعه به میزانی که ضرورت دارد، با قرآن انس نمی‌گیرد، بخشی از مردم عادتی به خواندن و حتی شنیدن قرآن ندارند؛ الزامی است که زمینه‌های مناسبی برای آموزش مفاهیم قرآنی در جامعه اتفاق افتد و قرآن و مفاهیم آن‌ها را آسان جلوه دهند.

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف‌ و امور خیریه، ضمن ضروری دانستن مقید بودن به قرآن افزود: راه حل این موضوع انس با قرآن است، ویژگی افراد مأنوس با قرآن، تلاوت هرروزه‌ قرآن، تدبر و تأمل در آیات و معانی و منطق قرآن است که در واقع به‌معنای ارتباط دائمی با قرآن است.

خبرنگار دانش‌آموز: سوگند رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار