در چهارمین جلسه کمیته برگزاری کنگره شهدا استان تهران مطرح شد:

کنگره شهدا باید انعکاس ماندگاری از حماسه‌ها و رشادت‌های شهدای فرهنگی و دانش آموز باشد

تهران(پانا) - چهارمین جلسه کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره شهدا استان تهران با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و با موضوع بررسی اقدامات اثربخش در اجرای کنگره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کنگره شهدا باید انعکاس ماندگاری از حماسه‌ها و رشادت‌های شهدای فرهنگی و دانش آموز باشد

چهارمین جلسه کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره شهدا استان تهران با حضور عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، کمره ای زاده؛ رئیس بسیج دانش آموزان و فرهنگیان پایگاه حضرت محمد رسول الله(ع)، جهان آرا؛ رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران و سایر اعضاء کمیته برگزار شد.
در ابتدای این نشست رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و اعضای کمیته کنگره شهدا، گزارشی از اقدامات انجام شده منطبق بر مصوبات جلسات گذشته ارائه دادند و در خصوص چگونگی برگزاری و تحقق برنامه های هر کارگروه به تبادل نظر پرداختند.

در ادامه عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تبریک ایام هفته وحدت و همچنین ولادت امام صادق(ع)گفت: در ایام ولادت با سعادت پیامبر خوبی ها کسی که بزرگترین نعمت خداوند بر ماست قرار داریم؛ پیامبری که در تاریخ دنیا حتی از نظر صاحبنظران غیر مسلمان الگوی کامل انسانیت بود، پیامبری که هم قبل از پیامبری و هم بعد از آن به اخلاق مداری شهرت داشت و ما به عنوان مدعیان امت این پیامبر باید تلاش کنیم اخلاقیاتمان را به او نزدیک کنیم.

فولادوند در ادامه با اشاره به کنگره شهدا افزود: خداوند بزرگ سفره نعمتش را برای ما باز کرده تا خدمتگزار شهدا باشیم. ما آخرین نسلی هستیم که با شهدا ارتباط مستقیم داشته ایم و می بایست اثری ماندگار از آن ها در جامعه باقی بگذاریم که در سال های آینده منبع رجوع ارزشمندی برای آیندگان باشد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تشکیل یک هیات علمی تخصصی در راستای طراحی برنامه ها و اقدامات ماندگار خاطرنشان کرد: ما در ٨ سال دفاع مقدس حماسه آفرینی ها و رشادت های بسیاری داشته ایم که باید به نسل های بعد منتقل شوند. در نتیجه برای کنگره شهدا باید یک هیات علمی تشکیل دهیم و سبکی جدید را که بیشترین ماندگاری را در جامعه داشته باشد به کار بگیریم تا اثربخشی این اقدام ارزشمند در جامعه چندین برابر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه هنر را ابزار موثری در انتقال مفاهیم به دانش آموزان و جامعه دانست و گفت: ما در مطالعات تاریخی می خوانیم که در زمان ناصرالدین شاه در قالب تئاتر وضعیت مردم را به نمایش گذاشتند و این انعکاس نقش بسزایی در انقلاب مشروطه داشت، در دوران پهلوی کارهای هنری مربوط به کل جامعه نبود چون هنر بیشترین تأثیرگذاری را در افراد دارد، بنابراین ما باید از ابزار هنر بیشترین و بهترین استفاده را در ثبت و انتقال فرهنگ و ارزش های انقلاب به نسل بعد داشته باشیم تا انعکاس مطلوبی از نقش آموزش و پرورش اعم از فرهنگیان و شهدای شهید را در انقلاب اسلامی به تصویر بکشیم.

فولادوند در پایان نقش کمیته های تخصصی را در پیشبرد و تحقق اهداف کنگره مهم برشمرد و گفت: هر کمیته باید شرح وظایفش مشخص باشد و گزارش دهی های مستمر هر دو هفته یک بار در جلسات کمیته کنگره شهدا ارائه شود تا منطبق بر تقویم اجرایی کنگره؛ رفع موانع شود و اقدامات به طور کامل تحقق یابد تا وظیفه مان را به صورت ماندگار انجام دهیم.

گفتنی است در این جلسات، به رسم پاسداری از یاد و خاطره شهدا در هر جلسه یک شهید معرفی می شود و در چهارمین جلسه این کمیته نیز شهید محمد استحکامی از شهدای مدافع حرم معرفی شد.

شایان یادآوری است؛ کنگره استانی دانش آموزان و فرهنگیان شهید استان تهران در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت استانی توسط آموزش و پرورش شهر تهران و همکاری سپاه استان با حضور مقامات کشوری و لشگری برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار