روابط بین ایران و جمهوری آذربایحان مستحکم‌تر از قبل ادامه دارد

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل تاکید کرد روابط ایران با جمهوری آذربایجان به عنوان یک ارتباط قدیمی، مستحکم‌تر از قبل، ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
روابط بین ایران و جمهوری آذربایحان مستحکم‌تر از قبل ادامه دارد

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی ،استاندار اردبیل در حاشیه دیدار با سید عباس موسوی ،سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان اظهار کرد: تعاملات ملت ایران، به‌ویژه اهالی استان اردبیل با مردم جمهوری آذربایجان از سالیان دور، در پیوندهای فامیلی ریشه دارد و این ارتباط، هیچ گاه کم‌رنگ یا قطع نمی‌شود.

وی با بیان این که ارتباطات دو کشور، یک‌وجهی نبوده و همواره در ابعاد مدنی، عاطفی و... جریان داشته، ادامه داد: این علقه‌ها و رفت و آمدها تاکنون بی‌هیچ مشکلی برقرار بوده و سبب ایجاد رشد گردشگری و گسترش روابط اقتصادی بین دو طرف شده است.

استاندار اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به این که رابطه اقتصادی استان اردبیل با کشور همسایه از طریق مرز بیله سوار و نخجوان و آستارا بیش از سایر مناطق کشورمان انجام می‌گیرد، تصریح کرد: متاسفانه، برخی از افراد سودجو یا قوه‌های سوم، تحمل دیدن این همه ارتباط نزدیک را ندارند و با شایعه‌پراکنی و انجام برخی کارهای ناشایست، قصد دارند آن را برهم زنند، اما خوشبختانه مردم هر دو کشور باآگاهی و هوشیاری، بیش از گذشته، ارتباطاتشان را حفظ می‌کنند.

عاملی گفت: مردم ما با تاکید رهبر معظم انقلاب،در جنگ دوم قره باغ از جمهوری آذربایجان حمایت کردند و همچنان نیز به این حمایت اثرگذار، ادامه می‌دهند و از آن جایی که اصلی‌ترین سیاست خارجی دولت نیز ارتباط خوب با همسایگان است مراودات اقتصادی ما با کشور همسایه شمالی، روز به روز بهتر و گسترده‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به این که مردم هر دو کشور نباید به حواشی و شایعات بیگانگان توجه کنند،تصریح کرد: استان اردبیل، بیش‌ترین مرز مشترک را با کشور آذربایجان دارد و ما مثل گذشته، در حفظ امنیت و آرامش در مرزها تلاش می‌کنیم.

این مقام مسوول از سفر هیات دوستی به کشور آذربایجان، همچنین سفر هیاتی از آن کشور به ایران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این تبادل هیات‌ها برای حفظ و گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی صورت می‌گیرد و مراودات اقتصادی، سیاسی و دوستی ما دو چندان می‌شود.

گفتنی است، سید عباس موسوی، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با حضور در دفتر استاندار اردبیل و در دیدار با سید حامد عاملی در رابطه با آخرین وضعیت منطقه و رابطه بین ایران و آذربایجان بحث و گفت و گو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار