در پیام مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی به‌مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان بیان شد:

مشارکت خانواده‌ها در امور مدرسه راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی است

تبریز(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی به‌مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان سال تحصیلی 1400-1401 پیام تبریکی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت خانواده‌ها در امور مدرسه راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی است

متن پیام جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به مناسب هفته پیوند اولیا و مربیان سال تحصیلی 1401-1400 به شرح زیر است:

فرا رسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان، نماد همدلی و همراهی دو نهاد اصلی تربیت؛ یعنی خانه و مدرسه و فرصت مناسبی برای بیان شعار امسال همراهی با اولیا، همکاری با مربیان بیان شده است. انجمن های اولیا و مربیان مظهر مشارکت خانه و مدرسه هستند و مشارکت خانواده‌ها در امور مدرسه راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی است.

سال تحصیلی 1401-1400 را در حالی پشت سر گذاشتیم که با اهتمام جدی انجمن های اولیا و مربیان، شاهد پیشرفت چشمگیری در حوزه های آموزش و پرورش دانش آموزان بودیم. به برکت تعامل موثر، سازنده و فعال مربیان و اولیا در قالب انجمن های اولیا و مربیان مشارکت حداکثری والدین در عرصه مدارس محقق شد.

از اول مهرماه 1400 و تعطیلی مدارس به علت شیوع کرونا اولیا، پا به پای فرزندان در فضای مجازی دستگاه تعلیم تربیت را همراهی کردند و امسال را در حالی آغاز کردیم که این ویروس همچنان بر جامعه حاکم است و آموزش در فضای مجازی (شبکه شاد و تلویزیون و ...) پیگیری می شود.

تقویت همدلی بین اولیا و مربیان برای ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی مهم است، زیرا ممکن است فضای مجازی آسیب های منحصر به فرد خود را داشته باشد. لزوم آموزش های مهارتی اولیا در برنامه های انجمن اولیا و مربیان مدارس یک امر بدیهی و مشارکت همگانی را می طلبد. بنابراین انتظار می رود اولیای محترم، مدارس را خانه دوم فرزندان خویش دانسته و چون همیشه مسئولان دلسوز مدارس را در ایجاد رشد متوازن ساحت های تربیتی و پرورشی، بهسازی شرایط آموزشی، پرورشی و ورزشی و ایجاد محیط شاداب و بانشاط همراهی کنند.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان در سال تحصیلی1401-1400 با شعار(همراهی با اولیا و همکاری با مربیان) به فرهنگیان شریف و والدین دلسوز از همکاران خود به ویژه مدیران پرتلاش و دلسوز مدارس می‌خواهم زمینه‌ای ایجاد کنند که والدین گرامی بتوانند نقش تربیتی خود را به نحوی مؤثر ایفا کنند و از ظرفیت کم نظیر آنان در اموری همچون برنامه‌ریزی، همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌ها و نظارت بر حسن اجرای فرآیند‌ها استفاده شود. امیدوارم بتوانیم در پرتو همکاری و همفکری اولیا و مربیان در مدارس و با هم افزایی دانش و تخصص این عزیزان، شاهد فردایی روشن برای فرزندان این مرز و بوم باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار