استفاده 430 کتاب درسی،در دوره‌های مختلف تحصیلی، از رمزینه‌های سریع پاسخ

بیرجند(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت 305 کتاب در دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم و 125 کتاب در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش دارای رمزینه‌های سریع پاسخ هستند.

کد مطلب: ۱۲۲۳۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
استفاده 430 کتاب درسی،در دوره‌های مختلف تحصیلی، از رمزینه‌های سریع پاسخ

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی صبح امروز اظهار کرد: دانش آموزان، معلمان و تمامی افرادی که در ارتباط با آموزش هستند از انواع تکنولوژی‌ها و رسانه‌های اجتماعی جهت فهم بهتر و آسان‌تر مفاهیم درسی استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که حوزه آموزش مانند دیگر حوزه‌ها از جمله تجارت، ارتباطات و غیره به شدت متاثر از فناوری‌های نوین است، عنوان کرد: به گونه‌ای که رشته‌ای با عنوان تکنولوژی آموزشی به شکل نظام‌مند و علمی سعی در استفاده از قابلیت‌های تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و چند رسانه‌ای در محیط‌های آموزشی دارند و از توانمندی و قابلیت تکنولوژی به صورت هدفمند در جهت تسهیل و اثربخشی فرایند آموزش بهره می‌برند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از آموزش الکترونیک به عنوان یکی از روش‌های آموزشی یاد کرد و ادامه داد: امروزه گوشی های تلفن و سیستم های رایانه ای جزء جدایی ناپذیر آموزش الکترونیک شده اند. تقویت محتواهای آموزشی یکی از اهدافی است که در آموزش الکترونیک دنبال می شود.

وی، با بیان این که رمزینه سریع پاسخ یا«QRCODE»بارکدی دو بعدی است که کاربر گوشی همراه را مستقیماً به محتوای موضوع در دست بررسی اعم از ایمیل، وب سایت، فیلم، عکس، انیمشین، کتاب الکترونیک متصل می کند، اضافه کرد: توانمندی این تکنولوژی و قابلیت فراوان آن برای استفاده در محیط های آموزشی، می تواند، سهولت دسترسی به آموزش برای همگان، برقراری عدالت آموزشی،از طریق ایجاد فرصت برای تولید محتوای آموزشی برتر، معلمان و دانش‌آموزان و کسانی که در ارتباط با آموزش هستند را به تولید و ارائه آموزش‌ها میسر ‌سازد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ارائه بازی های آموزشی، انجام انواع سنجش و ارزشیابی، پخش فیلم و انیمیشن های توسعه دهنده آموزش و تربیت، معرفی منابع بیشتر برای کسب اطلاعات بیشتر، بسط و توسعه عدالت آموزشی، دسترسی سریعتر و راحت دانش آموزان به ابزار آموزشی، شتاب بخشی آموزشی و پرورشی از طریق بکارگیری رسانه های پرشمار را از مهم ترین اهداف ایجاد رمزینه سریع پاسخ برشمرد.

به گفته واقعی دانش آموزان و معلمان برای استفاده از رمزینه سریع پاسخ باید، ابتدا نرم افزارQR CODE یا نرم افزار (رمزینه رشد) را نصب و سپس اجرا کرده و دوربین تلفن همراه خود را به رمزینه سریع پاسخ ،در صفحه کتاب نزدیک کنند تا تصویر واضحی از بارکد ثبت شود؛ سپس اطلاعات مورد نظر درس مربوطه که در سایت رشد بارگذاری شده است به صورت دسته بندی نمایش داده می شود. همچنین رمزینه ها در ابتدای هر کتاب و هر فصل محتوای افزوده مناسب با درس را در اختیار دانش آموز، معلم و اولیا قرار می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار