رییس اداره تربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش قم:

به دانش‌آموزان آسیب‌دیده از کرونا باید بیشتر محبت و توجه شود

قم(پانا)-رییس اداره تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش قم عنوان کرد در صورت تشکیل کلاس‌های حضوری توجه به دانش‌آموزان آسیب‌دیده از کرونا باید در اولویت قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
به دانش‌آموزان آسیب‌دیده از کرونا باید بیشتر محبت و توجه شود

«مهدی خادمی جمکرانی» رییس اداره تربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش قم در جلسه توجیهی معاونان پرورشی، مربیان پیشتاز و مشاوران مدارس شهرستان جعفرآباد اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته به لحاظ محدودیت‌های کرونایی و غیرحضوری بودن کلاس‌ها، شرایط بسیار بدی در کشور حاکم بود.

وی افزود: در برخی شهرها به زودی کل دانش آموزان در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و باید بدانیم این دانش‌آموز، دیگر دانش آموز دو سال تحصیلی قبل نیست، شرایط خیلی فرق دارد و این موضوع ایجاب می‌کند که ما در برنامه ریزی ها نگاه دقیق تری داشته باشیم.

خادمی تصریح کرد: همه‌ ما چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم، خودمان و دانش آموزان‌مان از وضعیت موجود آسیب زیادی دیده ایم؛ شرایط به هم ریخته روحی و روانی برای اغلب دانش آموزان به وجود آمده و دانش آموزانی که در کلاس حضور پیدا خواهند کرد، دوران پر از استرس، اضطراب و پر مشغله ذهنی را طی کرده اند.

وی ادامه داد: کسانی هستند که متاسفانه بستگان و والدین‌شان را بدلیل کرونا از دست داده‌اند که این دانش آموزان نیازمند توجه ویژه ما هستند؛ بسیاری از دانش آموزان در شهرستان ها و مناطق کمتر، ولی در شهرهای بزرگ بیشتر به نوعی تنها شده اند و ما باید بر اساس وظیفه اخلاقی تلاش کنیم که به آرامش برسند.

رییس اداره تربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش قم تاکید کرد: گاهی ایجاد یک لبخند برای دانش آموز و دلجویی از او، بسیار تاثیرگذار هست؛ دانش آموزی که شاید یک لبخند محبت آمیز در خانواده به او زده نشده یا کسی نبوده به او توجه کند. در اینجا معلم و مربی بسیار می‌توانند به او کمک کند.

خادمی تاکید کرد: در مدرسه یا محل سکونت می‌بینیم دانش آموزی است که نیازی دارد. سعی کنیم که بی توجه و بی تفاوت نسبت به آن نباشیم و در اولین روزهای حضور در مدرسه بتوانیم ارتباط خوب و موثری را با دانش آموزان بر قرار کنیم.

وی افزود: در شهرستان جعفرآباد هم مرکز مشاوره فراهم شده و هم مشاوره تلفنی با شماره گیری 1570، فوریت های روانی و اجتماعی و اگر دانش آموزی یا خانواده‌ای در معرض آسیب های شدید اجتماعی قرار گرفت، خود دانش آموز یا اطرافیان می‌توانند با این شماره تماس بگیرند.

خادمی در پایان اقدامات نیروهای فعال آموزش شهرستان جعفرآباد در حوزه مسائل تربیتی و مشاوره را تحسین برانگیز خواند.

خبرنگار: نرگس فارسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار