جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان فرهنگ خواستار شدند:

مدیری جوان و انقلابی را برای تداوم مسیر سازمان فرهنگ برگزینید

تهران (پانا) - جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انتشار بیانیه‌ای ابراز امیدواری کردند، خرد جمعی عقلای تصمیم‌ساز و درایت اعضای فرهیخته شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مدیری جوان، مخلص و انقلابی را برای تداوم مسیر پیشرفت این سازمان برگزینند.

کد مطلب: ۱۲۲۳۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیری جوان و انقلابی را برای تداوم مسیر سازمان فرهنگ برگزینید

جمعی از مدیران و کارشناسان جوان و انقلابی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با انتشار بیانیه ای خطاب به شورای عالی سازمان، خواهان معرفی گزینه‌ای جوان، خوشنام، انقلابی، مخلص، حاذق و فعال برای ریاست این سازمان شدند.

در این بیانیه آمده است: رهبر معظم انقلاب فرمودند چشم امید به جوان‌ها است...

۱. این روزها که در آستانه تعیین ششمین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستیم ما جمعی از مدیران و کارشناسان جوان این سازمان، ضمن اعلام حمایت از رویکردهای کلان دولت رئیس‌جمهور محترم آیت‌الله دکتر رئیسی اعلام می‌کنیم برای تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب در عرصه دیپلماسی فرهنگی، آمادگی کامل داریم و راه تحقق آن را انتخاب مدیری جوان، انقلابی، متخلق، دغدغه‌مند، آشنا به مبانی فکری معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله الظمی خامنه ای (مدظله العالی)، روشن‌بین، خردورز و آگاه به مسائل فرهنگی می‌دانیم و از آن حمایت می‌کنیم و چنین انتخابی را در مسیر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و آنچه به عنوان نقشه راه در این بیانیه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است، می‌دانیم. از فرازهای درخشان این بیانیه (گام دوم انقلاب) جایی است که رهبر فرزانه انقلاب با نگاهی به آینده، خطاب به جوانان می‌فرمایند: «چشم امید به شما جوان‌ها است؛ و اگر زمام اداره‌ بخش‌های گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان که بحمداللّه کم نیستند سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد؛ ان‌شاءاللّه.» ما نیز یقین داریم با انتخاب چنین شخصیتی در رأس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امیدها برای جهش در عرصه دیپلماسی فرهنگی برآورده خواهد شد.

۲. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که با تدبیر رهبر معظم انقلاب ۲۷ سال پیش پایه‌گذاری شد، ایجاد و گسترش شناخت، علاقه و باور نسبت به اسلام ناب، انقلاب اسلامی، مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی در جوامع دیگر را به منظور گسترش پرتوِ اسلام و تحکیم همگرایی و پیوندهای اسلامی، دینی و معنوی سرلوحه خویش قرار داده و طی سه دهه فعالیت به بالندگی رسیده است. اکنون که این سازمان به آستانه چهارمین دهه شکل‌گیری خود نزدیک می‌شود، می‌تواند با تجمیع دانش اندوخته سازمانی که در بدنه نخبگانی سازمان در گردش است از یک سو و طراوت مدیریتی و انگیزه کارشناسان جوان از سوی دیگر، مسیر اعتلا را با سرعت بیشتری طی کند. جوان انقلابی نشان داده است مرد میدان است و با تأسی به بنیان‌های دینی، دانش روز، الزامات حکمرانی مدرن، سیاستگذاری مبتنی بر واقعیت، شجاعت و ایستادگی در برابر مشکلات‌ می‌تواند مدیریت جهادی در عرصه بین‌المللی را محقق نماید. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) نیز بر همین اساس برای مسئولیت‌پذیری به جوانان اینگونه دستور فرمودند: «مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.» معظم له در دیدار اخیر با اعضای هیئت دولت سیزدهم نیز تاکید فرمودند: «یکی از کارهای مهم دولت، جوان سازی دولت است، شما در بدنه دولت و مدیریت میانی از جوان های زبده که الحمدلله کم نداریم، هر چه می خواهید استفاده کنید.»

۳. همراهی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود از نخبگان جوان و انقلابی عرصه فرهنگ است و دیگر ارکان‌ مختلف دولت به ویژه سازمان‌ها و نهادهایی که می‌توانند در فصل بالندگی فکری و ابزاری، سازمان را یاری کنند نویدبخش جهش‌های تحول‌گرایانه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خواهد بود ضمن آن حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) به دولت سیزدهم تاکید فرمودند: «ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد، ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور و یک حرکت انقلابی لازم است».

حضور کارشناسان جوان انقلابی، غیور و متخصص در بدنه سازمان که تجربیات گرانبهای فعالیت در داخل و خارج از کشور را نیز دارند همان نیروی پیشرانی است که مدیریت جدید سازمان می‌تواند با اتکا به آن انسدادهای دیوانسالارانه را بزداید و مدیریت و راهبری روابط فرهنگی بین‌المللی و سیاستگذاری، هماهنگی، هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی جمهوری اسلامی ایران درخارج از کشور را به سامان برساند. معتقدیم در سه دوره اخیر مدیریتی، بی‌تردید یکی از رویکردها و امتیازات مثبت نهادینه شده، توجه به نیروی متخصص و متعهد درون سازمانی بوده تا بتواند با بهره‌مندی از ظرفیت تجربه و توان موجود داخلی و علیرغم تنگناها و محدودیت‌های مختلف داخلی و خارجی، اهداف کلان کشور را محقق سازد و این رویکرد در دوره جدید نیز ادامه خواهد یافت و متناسب با ماموریت‌ها، در جهت ارتقا کیفی این مسیر نیز تلاش خواهد شد.

اعتماد به جوانان برای مدیریت‌های کلان، ریشه در سیره نبوی دارد. رهبر معظم انقلاب در این باره فرموده‌اند: «در فتح مکه، پیغمبر یک جوان نوزده ساله را گذاشتند حاکم مکه. پیغمبر مکه را که فتح کردند، لازم بود حاکم یا فرمانداری آنجا بگذارند. این همه پیرمردها و بزرگان بودند، اما پیغمبر یک جوان نوزده ساله را منصوب کرد. بعضی‌ها اشکال کردند که آقا این سنش کم است، چرا او را گذاشتید؟ طبق این روایت، پیغمبر فرمود: «لا یحتجّ محتجّ منکم فی مخالفته بصغر سنّه»؛ کسانی که با انتصاب این شخص برای فرمانداری مکه مخالفند، استدلالشان را این قرار ندهند که چون سنش کم است، جوان است؛ این استدلال، استدلال درستی نیست. یعنی اگر استدلال دیگری دارید، خیلی خوب، بیائید بگوئید؛ اما کم بودن سن، جوان بودن، استدلال درستی نیست. «فلیس الاکبر هو الافضل بل الافضل هو الاکبر»؛ آن کسی که بزرگتر است، لزوما برتر نیست؛ بلکه آن کسی که برتر است، در واقع بزرگتر است.»

۴- باور داریم که اعتماد به کمک الهی، خودباوری و اعتماد به نفس که همواره رهبر معظم انقلاب به عنوان مولفه‌های کلیدی و لازمه مدیریت جهادی از آنها نام برده‌اند در قامت سازمان جوان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روزهای درخشانی را برای فعالان فرهنگی انقلاب در عرصه بین‌المللی خواهد ساخت. دولت مشتاق خدمت در داخل و فضای مناسب گفتمانی در منطقه، زمینه‌های تحول را مهیا کرده است. ما کارشناسان جوان سازمان، امیدواریم خرد جمعی عقلای تصمیم‌ساز عرصه فرهنگ و درایت اعضای فرهیخته شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مدیری جوان، حاذق و مخلص را برای تداوم مسیر پیشرفت برگزینند که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «ما امروز در کشورمان اسامه بن ‌زیدهای زیادی داریم؛ جوانان زیادی داریم؛ دختران و پسران عظیم و جمعیت انبوهی از این مجموعه‌ها داریم که حاضرند در همه‌ میدان‌های فعّال، در میدان درس، در میدان سیاست، در میدان فعّالیت‌های اجتماعی، در میدان مشارکت‌های گوناگون برای فقرزدایی، برای سازندگی و در هر صحنه و عرصه‌ای که برای آنها برنامه‌ریزی شود و امکان داده شود، شرکت کنند. این موقعیت بسیار مهمی برای کشور ماست. این نسل، شبیه همان نسلی است که توانست یکی از بزرگترین تجربه‌های این کشور یعنی تجربه‌ جنگ تحمیلی را با قدرت و با موفّقیت به پایان ببرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار