کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ در گفت و گو با پانا:

سلامت و بهداشت روان دانش‌آموزان موضوعی مهم و قابل توجه است

تهران(پانا)-کارشناس مشاوره منطقه ۱۳، ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش نسبت به مسائل بهداشت روان را عمده‌ترین هدف هفته سلامت و روان دانست و از فعالیت های مدارس منطقه ۱۳ در هفته سلامت روان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۲۳۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سلامت و بهداشت روان دانش‌آموزان موضوعی مهم و قابل توجه است

هفته سلامت روان از ۱۸ الی ۲۴ مهر ماه با شعار «سلامت روان در جهان نابرابر» و «همکاری با یکدیگر برای ایجاد تغییر» برگزار شد.
مژگان نظری؛ کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ با اشاره به اهمیت هفته سلامت و روان به پانا گفت:« بنا بر تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامت روان به حالتی از کیفیت زندگی گفته می شود که فرد بتواند توانایی های خود را شناسایی کند و با استرس های روزمره به راحتی کنار بیاید.»
وی افزود:«دانش آموزان هر آنچه در دوران مدرسه تجربه می‌کنند در شخصیت بزرگسالی و آینده آنان تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین سلامت و بهداشت روان دانش آموزان موضوعی مهم و قابل توجه است. در این راستا اولیا و مربیان با تجربه در سلامت دانش آموزان نقش مهمی ایفا می کنند.»
وی افزود:«فعالیت ها و روز شمار هفته سلامت که در هفته سلامت و روان اعلام می شود با ایجاد بستری برای هم‌افزایی و هم‌فکری جهت افزایش آگاهی عمومی در زمینه سلامت روان، می‌تواند سبب ارتقای سطح سواد سلامت روانی اجتماعی افراد و افزایش شاخص‌های سلامت روان شود.»
مژگان نظری در مورد نمونه فعالیت های متنوعی که در هفته سلامت و روان در منطقه ۱۳ انجام شد اینگونه بیان کرد:«بسته آموزشی "ویژه دانش آموزان مدارس" با عنوان چگونه نوجوانان می توانند از سلامت روان خود در دوران کرونا محافظت کنند و ویژه "کارکنان اداری" با عنوان افزایش بهداشت روانی در محیط کار با هدف جذاب کردن محیط کار با ایجاد چند تغییر کوچک مانند افزودن گلدان و گلهای طبیعی و استفاده از نور مناسب تهیه شد.
روز شمار هفته بهداشت روان تهیه و به مدارس ارسال شد. بازدید از مدارس که از دو مدرسه پسرانه و دو مدرسه دخترانه به صورت نمادین بازدید به عمل آمد. مشاوران مدارس، محتوای آموزشی متنوع تولید کردند و پس از تجمیع محتوا در اختیار دیگر مشاوران مدارس قرار دادند. مسابقات دانش آموزی با موضوعات متفاوت در مدارس برگزار شد. در هفته سلامت و روان؛ مرکز مشاوره شرق"مرکز مشاوره دانش آموزی" و نوع خدمات آن در سال تحصیلی جدید در قالب پوستر در سطح منطقه معرفی شد.»
نظری در پایان اظهار کرد:«طرحی در هفته سلامت روان با عنوان پیشگیری و درمان اختلال نقص توجه و بیش فعالی دانش آموزان مقطع ابتدایی به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های رفتاری تحصیلی در هفته سلامت و روان ایجاد شد؛ همچنین اولین کمیته مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان منطقه در هفته بهداشت روان برگزار شد و در پایان هفته سلامت روان قرار بر این شد از مدارسی که برنامه های هفته سلامت را به بهترین شیوه اجرا نمودند قدردانی به عمل آید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار