در کمیته فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان منطقه ۱۳ عنوان شد:

خدمات‌رسانی به دانش‌آموزانِ در معرض آسیب اجتماعی، از اهداف طرح نماد است

تهران(پانا)- آسیب‌های روانی، اجتماعی دانش‌آموزان با توجه به شرایط بحرانی و دوران پسا کرونا در مدارس بر کسی پوشیده نیست. در این راستا با شناسایی انواع آسیب‌ها و با همکاری مشاوران مدارس، برداشتن گام موثر در جهت درمان احساس می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۲۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
خدمات‌رسانی به دانش‌آموزانِ در معرض آسیب اجتماعی، از اهداف طرح نماد است

مشکلات رفتاری در دانش آموزان یک مقوله اجتماعی است که به شکلی گسترده از سوی جامعه شناسان مورد مطالعه قرار گرفته است. مشکلات رفتاری در دانش آموزان می تواند به اختلالات یادگیری و مشکلات و آسیب های جدی برای خانواده ها، مدرسه و جامعه بینجامد. در این راستا، کمیته مدیریت فوریت های روانی، اجتماعی منطقه ۱۳ با حضور اعضا تشکیل شد.
این جلسه با حضور سید محمدهادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، مژگان نظری کارشناس مشاوره و اعضای کمیته برگزار شد.
سید محمد هادی حسینی؛ هدف از تشکیل این نشست را، بررسی مشکلات روحی، روانی دانش آموزان و خدمات رسانی به دانش آموزانی که در معرض آسیب های اجتماعی با توجه به شرایط کرونا و آموزش مجازی قرار دارند، دانست.
وی با اشاره به اهمیت و لزوم پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانش آموزان به لزوم حضور مشاوران در مدارس به ویژه در هنرستان ها حتی به صورت حق التدریس تاکید کرد و گفت: کمیته فوریت ها باید جلساتی به صورت زمانبندی شده و ماهانه برگزار کند تا بتوانیم آسیب های منطقه را مورد بررسی قرار دهیم.
در ادامه جلسه، مژگان نظری؛ کارشناس مشاوره منطقه به طرح نماد،(نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) و نحوه ارجاع دانش آموزان به مرکز مشاوره منطقه تاکید کرد.
وی افزود: آسیب های روانی اجتماعی دانش آموزان با توجه به شرایط بحرانی و دوران پساکرونا در مدارس بر کسی پوشیده نیست. در این راستا با شناسایی انواع آسیب ها با همکاری مشاوران مدارس، گام موثری در جهت درمان احساس می شود.
وی با اشاره به اهمیت موضوع گفت: تشکیل جلسات کمیته فوریت ها به صورت مستمر در طی سال تحصیلی با حضور اعضا جهت بررسی مشکلات و مسائل دانش آموزی با برنامه ریزی مشخص، الزامی است و در این میان مدیران باید نسبت به معرفی دانش آموزان مشکل دار به مرکز، جهت مشاوره و کاهش آسیب ها ترغیب شوند و در ارجاع دانش آموز به مرکز هیچ تردیدی نداشته و با اطمینان خاطر با ما همراه باشند.
در ادامه جلسه در مورد یک دانش آموز که توسط مدرسه ارجاع شده بود بررسی، تصمیم گیری و صورت جلسه تنظیم شد.
در پایان هر کدام از اعضا برای کاهش آسیب های دانش آموزی با توجه به آسیب های مجازی پیشنهاداتی را ارائه دادند و مصوب شد جهت حضور مشاوران در مدارس و حمایت های عاطفی از دانش آموزان، ابلاغیه صادر شود، همچنین جدول زمانبندی و ابلاغ در اختیار اعضا قرار بگیرد و در جلسات آتی مدیرانی که مشکلات دانش آموزی در آن مدارس بیشتر است به نمایندگی از تمامی مدارس از مقاطع مختلف در جلسات حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار