امام جمعه قم:

سبک زندگی اسلامی باید از قم گسترش داده شود

قم(پانا)- خطیب نماز جمعه قم عنوان کرد قم باید پایگاه علم، دانش، عفاف، اخلاق، حجاب و طهارت باشد و سبک زندگی اسلامی باید از قم گسترش داده شود.

کد مطلب: ۱۲۲۳۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
سبک زندگی اسلامی باید از قم گسترش داده شود

آیت‌الله «علیرضا اعرافی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که پس از هفته ها محدودیت کرونایی، در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) در ٨ ربیع‌الاول سال ۲۶۹ هجری قمری در سامرا به شهادت رسیدند، اظهار کرد: با توجه به اینکه دستگاه خلافت در دوران امام رضا(ع) از آزادی‌های امام ترسیده بود، در دوران امام یازدهم محدویت‌ها بسیار زیاد شد و امام با سختی‌های زیادی مواجه بودند.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه با شهادت امام رضا (ع)، شرایط برای سه امام بعدی بسیار سخت و دشوار شد، گفت: این بزرگواران عمر کوتاهی داشتند اما در مسیر بسترسازی برای غیبت گام‌های بزرگی برداشتند.
وی از تلاش دستگاه خلافت برای به دنیا نیامدن امام موعود یاد کرد و افزود: با وجود همه تلاش‌ها خواست خداوند متعال تولد امام دوازدهم بود که با اعلام همگانی رقم خورد.
اعرافی پیمودن مسیر تقوا و پیدا کردن مسیر سعادت جاودان را نیازمند پیمودن راه امامان معصوم (ع) دانست و گفت: افرادی که در مسیر امامت و کمک به مظلوم هستند از واقعه کشتار شیعیان در افغانستان به راحتی کوتاه نمی‌آیند. کسانی که مسئولیت و قدرت را در افغانستان به دست دارند نسبت به این حادثه تروریستی مسئول هستند.
وی جریان داعش را پرداخته آمریکا و هدف آن را ایجاد تفرقه میان جهان اسلام دانست و عنوان کرد: معتقد هستیم که در افغانستان باید همه گروه‌ها و مذاهب در حکومت نقش داشته باشند و نمی‌توان گروهی بر همه این کشور شجاع، بزرگ و مقتدر حکومت کند.
خطیب نماز جمعه قم در خصوص جمهوری آذربایجان گفت: در قصه قره‌باغ ایران بر اساس منطق اسلامی در کنار جمهوری آذربایجان قرار گرفت و رهبر معظم انقلاب نیز به مناسبت ۱۷ ربیع‌، مواضع ایران را اعلام و از حاکمیت قره‌باغ دفاع کردند و ملت ایران با مردم آذربایجان دارای اشتراک‌های فرهنگی، اعتقادی و ... هستند.
وی با بیان اینکه مردم آذربایجان در دل‌های ما جای دارند، گفت: حکومت آذربایجان بداند راجع به اسرائیل در منطقه نگران هستیم و باید این نگرانی را رفع کند و به‌حق حاکمیت، اقتدار و مصالح ایران احترام بگذارد و نباید اجازه دهد اسرائیل و آمریکا در سرزمین آن‌ها یکه‌تازی کنند، ایران از مصالح خود دفاع می‌کند و هر جا که لازم باشد اقدام می‌کند.
این استاد حوزه علمیه درباره مذاکرات ایران و عربستان بیان کرد: از ایجاد ارتباط با همه کشورهای همسایه و مسلمان استقبال می‌کنیم؛ اما تقاضا داریم در این مذاکرات به نکاتی توجه شود.
وی بابیان اینکه یکی از این موضوعات یمن است که در این سال‌ها مردم یمن سختی‌های زیادی کشیده‌اند، ادامه داد: زندانیان زیادی در عربستان داریم و ده‌ها علمای عربستان و تعداد بسیاری از مسلمانان در زندان و سختی‌های فراوان هستند که در مذاکرات باید برای آن‌ها گشایشی انجام شود.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه مسئله سوم حج و زیارت و پرداخت دیه به آسیب دیدگان منا است، اظهار کرد: آن‌ها بدانند مصالح خودشان است که مقابل جریان مقاومت و گفتمان انقلاب قرار نگیرند.
مدیر حوزه‌های علمیه درباره مسائل فرهنگی قم تصریح کرد: قم پایگاه معارف الهی و انقلاب است و این شهر باید پایگاه علم، دانش، عفاف، اخلاق، حجاب و طهارت باشد و باید سبک زندگی اسلامی از قم گسترش داده شود و همه باید در این زمینه تلاش کنند اما اصل همت و حمیت برای مردم است.
وی ادامه داد: دستگاه‌ها باید محیط اداره خود را سالم نگه‌دارند و درجایی که شبکه‌ای در میان است، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول باید وارد کار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار