آیت‌الله اعرافی:

مدیران مدارس بر سند تحول نظام تعلیم و تربیت مسلط باشند

تهران (پانا) - مدیر حوزه‌های علمیه گفت مهم‌ترین ویژگی مدیران مدارس برخورداری از اندیشه جامع، متوازن و فرانگر برای رسیدن به هدف و ضرورت تسلط بر سند تحول نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۴۸۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس بر سند تحول نظام تعلیم و تربیت مسلط باشند

آیت‌الله علیرضا اعرافی در برنامه افتتاحیه دوره آموزشی توانمندسازی و مهارت‌افزایی مدیریت مدرسه در این شهرستان با مهم شمردن طرح توانمندسازی مدیران به عنوان یک طرح کاربردی و استراتژیک افزود: مدیران مدرسه باید همواره به افزایش دانش و مهارت توجه کنند و با دارا بودن اندیشه و عقل راهبردی و علمی نسبت به همه زوایای کار مدیریت مطالعه و تسلط داشته باشند.

وی با بیان اینکه معلمی و مربیگری کاری بسیار سخت، راهبردی و حساس در نظام تعلیم و تربیت و به ویژه در آموزش و پرورش است اظهار کرد: معلمان با تدبیر و برنامه‌ریزی مدیران به شکوفایی می‌رسند و توان نقش آفرینی بیشتر پیدا می‌کنند و به این دلیل مدیریت علمی، تربیتی و آموزشی اهمیت مضاعف دارد.

رئیس ستاد همکاری‌ها در ادامه گفت: مدیریت فرمان دادن به کار است و البته در مدیریت اسلامی مدیر مرد میدان و کار هست و با این وجود ذات مدیریت به کار گیری توانمندی دیگران برای انجام و سامان دادن به کار و رسیدن به هدف است.

وی با یادآور شدن حساسیت‌های مدیریت در مدرسه تصریح کرد: به کارگیری ابزار و منابع انسانی و ساماندهی کارها آغاز کار سخت مدیریت در مسیر تعلیم و تربیت است و بر این اساس تراز بالاتری نسبت به مدیریت در سایر عرصه‌ها را دارد و به آموختن مهارت‌های بیشتر در این عرصه نیاز است.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور در پایان بر پرورش دادن بهترین استعدادها و افزایش مهارت، هنر و علم دانش آموزان توسط معلمان و مدیران تاکید کرد و از آن‌ها خواست تا روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند و این روحیه را در خود تقویت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار