محمد نصرتی در گفت‌وگو با پانا

بی‌انصافی است اگر تاثیر فنی اسکووچیچ را زیرسوال ببریم؛ دوران کی‌روش تمام شده است

تیم ملی در دفاع چپ و راست ضعف دارد / تیم ملی می‌تواند در جام جهانی شگفتی‌ساز شود

تهران (پانا) - ملی‌پوش سابق فوتبال ایران معتقد است که دراگان اسکووچیچ فوتبال ایران را به استانداردهای بین‌المللی نزدیک کرده است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بی‌انصافی است اگر تاثیر فنی اسکووچیچ را زیرسوال ببریم؛ دوران کی‌روش تمام شده است

محمد نصرتی در گفت‌وگو با پانا، درباره توقف تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی در انتخابی جام جهانی قطر گفت: « وقتی تیم‌های همگروه ایران در انتخابی جام جهانی مشخص شد از قبل می‌دانستیم که کره جنوبی حریف اصلی و دیرینه تیم ایران است و قطعا این بازی از حساسیت بالایی برخوردار بود. با توجه به این شرایط استرس بازیکنان هم بالا بود و تیم کره هم برای شکست ایران آمده بودند‌. اگر تیم ایران برابر کره در این بازی پیروز میدان می‌شد صعودش مسجل می‌شد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و این بازی حساس به نتیجه تساوی رسید. به نظر من به لحاظ کیفی هر دو تیم بازی خوبی ارائه دادند‌، البته آمادگی جسمانی و دوندگی کره‌ای‌ها به مراتب بهتر از ما بود. البته بازیکنان ایران پنج روز پیش از بازی با کره در امارات به میدان رفته بودند و شرایط آب و هوایی آنجا باعث تحلیل بدن بازیکنان شده بود. »

وی در مورد نقاط ضعف تیم ایران برابر کره جنوبی اظهار کرد: « به نظرم تیم ملی در اکثر پست‌ها بازیکنان خوبی دارد اما در پست دفاع چپ و راست شرایط کمی فرق می‌کند و باید بازیکنان مطمئن‌تری داشته باشیم. البته صادق محرمی در بازی با کره تمام تلاشش را کرد اما اشتباهاتی داشت که با توجه به سن و سالش جای پیشرفت داد اما نتوانست همه وظایف خودش را اجرا کرد و تیم کره به گل رسید. در دفاع چپ هم وحید امیری مناسب این پست نیست او بازیکن هجومی است و نمی‌توانست در این پست همه توان فنی‌اش را به اجرا دربیاورد. البته در نیمه دوم تغییر سیستم اسکوچیچ جواب داد، امید نورافکن آمد و شرایط تغییر کرد. دفاع چپ و راست در فوتبال دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است و تیم‌ها نگاه ویژه‌تری به این دو پست دارند. به نظرم با توجه به شرایط بازی و برخی ضعف‌هایی که تیم ما داشت من فکر می‌کنم نتیجه تساوی عادلانه بود. »

وی ادامه داد: « بازی در خیلی از مواقع در اختیار کره‌ای‌ها بود و آنها مالکیت بیشتری روی بازی داشتند؛ البته تیم ما هم موقعیت‌های خوبی خلق کرد. ما دو موقعیت عالی برای گلزنی داشتیم اما تیر دروازه خیلی یار کره‌ای‌ها بود و داخل دروازه نشد. اما من معتقدم اشتباهات و ضعف‌های تیم ملی در بهترین زمان نمایان شد چرا که یک تلنگر خوبی به تیم ملی وارد خواهد شد و از الان وقت دارند تا بیشتر روی نقاط ضعف کار کنند تا در آبان‌ماه مقابل لبنان یک بازی خوب و کم اشتباه با نتیجه دلخواه شاهد باشیم. »

نصرتی در مورد سطح فنی و عملکرد اسکووچیچ و مقایسه‌هایی که صورت گرفته گفت: « اسکووچیچ تا به الان در فوتبال ما خوب نتیجه گرفته، غیر از بازی برابر کره که به نتیجه تساوی رسید در ۱۰ بازی گذشته تیم پیروز میدان ما بودیم و این نشان می‌دهد این سرمربی کارنامه قابل قبولی کسب کرده و به لحاظ فنی تیم ایران را به سمت استانداردهای بین‌المللی برده است. البته بازیکنان شاخصی هم در ترکیب تیم داریم و نباید تاثیر آنها را نادیده بگیریم اما به نظر من اسکووچیچ تا به الان خوب کار کرده و من نمی‌دانم به چه دلیل همچنان برخی مقایسه‌ها انجام می‌شود. اگر هر مربی دیگری قبل از اسکووچیچ در تیم ملی بوده کار خودش را انجام داده و گذشته است و الان نوبت اسکووچیچ است و تا الان هم خوشبختانه نتیجه گرفته است. همانطور که مربیان گذشته روی فوتبال ایران تاثیر گذاشتند و پس از آن از فوتبال ایران رفتند و از زحماتشان قدردانی کردیم. اسکووچیچ هم الان تاثیر گذاشته و ما باید قدردان زحماتش باشیم. »

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران عنوان کرد: « این صحبت‌ها تنها به ضرر تیم ملی است و بازیکنان و اعضای کادر فنی را به چالش می‌برد. هر مربی در گذشته کاری هم برای فوتبال ایران کرده دورانش تمام شده و‌ نباید از آن صحبت کرد. امیدوارم روند موفقیت‌های تیم ملی با اسکووچیچ ادامه داشته باشد. ما هم باید از این سرمربی حمایت کنیم و با توجه به نتایجی که او تا به الان برای تیم ملی گرفته است اگر انتقادی کنیم بی انصافی است. تیم ملی ضعف‌هایی داشته که همه ما دیدیم و در مورد آن حرف زدیم تا برای مسابقات بعد روی آنها کار کنند اما اینکه کلا عملکرد فنی یک سرمربی را زیر سوال ببریم کار درستی نیست. به هر حال تیم ما و کره شانس اول صعود به جام جهانی هستیم و من حتی معتقدم این تیم در جام جهانی هم شگفتی‌ساز خواهد شد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار