دستگیری و شناسایی 181متخلف زیست‌محیطی، شکار و صید در استان قزوین

قزوین(پانا)- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد در 6 ماهه سال 1400،ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به دستگیری وشناسایی 181 متخلف زیست‌محیطی، شکار و صید در استان قزوین شدند.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری و شناسایی 181متخلف زیست‌محیطی، شکار و صید در استان قزوین

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین،181متخلف زیست محیطی، شکار و صید در استان قزوین دستگیر و شناسایی شدند.
مهدی طاهری، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: در شش ماهه سال 1400 مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در حین گشت و کنترل و اجرای قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست که در مناطق و زیستگاه های حیات وحش استان و به طور شبانه روز و حضور فیزیکی(پیاده،خودرویی و موتوری) صورت گرفت، موفق به شناسایی و دستگیری 181 نفر متهم و متخلف و تشکیل 157 فقره پرونده تخلفات زیست محیطی شدند.
وی تصریح کرد: از تعداد متخلفان دستگیر شده 116پرونده مربوط به تخلفات شکار و صید غیرمجاز و 65 فقره تخریب و آلودگی های محیط زیست بوده است.
طاهری افزود: از متهمین حوزه شکار و صید، 24 قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز(قاچاق)، 30 قبضه سلاح شکاری مجاز و بیش از 305 مورد ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: شکار، صید و زنده گیری بیش از 215 عدد از انواع پستانداران، پرندگان و ماهی ها که بعضی از گونه های شکار شده و صید شده از جانوران حمایت شده بوده، کشف و ضبط شده که پرونده متهمین و متخلفین در این خصوص به مراجع قضایی ارسال شده و برخورد قانونی لازم صورت پذیرفته است.
طاهری ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت های گشت و کنترل و پیشگیری از تخلفات ضمن دستگیری 27 نفر قبل از اقدام به شکار و صید در 14 فقره آتش سوزی مراتع و مناطق حفاظت شده حاضر شده و به اطفاء حریق و کنترل آتش پرداختند.
وی در پایان اعلام کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با کمک همیاران و دوستداران محیط زیست به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش محیط زیست و محیط‌های طبیعی اقدام کرده و ضمن جلوگیری از هرگونه شکار و صید، زنده گیری، تخریب و آلودگی محیط زیست و آتش سوزی های احتمالی نسبت به شناسایی افراد متخلف اقدام و برابر قانون برخورد می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار