فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

دستگیری 7 شکارچی سابقه‌دار غیرمجاز در قزوین

قزوین (پانا) - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از دستگیری 7 شکارچی غیرمجاز سابقه‌دار در چهار عملیات پس از 3 شبانه روز در مناطق مختلف تحت مدیریت استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری 7 شکارچی سابقه‌دار غیرمجاز در قزوین

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهدی طاهری با اعلام این خبر گفت: طی اخبار واصله از همیاران و دوستدارن محیط زیست مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز جهت شکار گونه‌های جانوری در مناطق مختلف استان قزوین، در عملیات اول، مامورین یگان حفاظت سر محیط‌بانی الموت شرقی به محل گزارش شده اعزام که با یک برنامه حساب شده بعد از پیاده‌روی چندین ساعته در شرایط سخت منطقه حفاظت شده موفق شدند قبل از هرگونه شکار و از بین بردن گونه‌های جانوری فرد متخلف را غافلگیر و دستگیر کنند و از متخلف یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی، مهمات و ادوات شکار و صید کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: در عملیات دوم در منطقه الموت غربی، مامورین یگان واحد رازمیان پیگیر گزارشی در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع این منطقه شده که پس از سه ساعت زیر نظر داشتن چند نفر متخلف موفق شدند فرد متخلف را قبل از اقدام به شکار با یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز (قاچاق) و مهمات دستگیر کنند.

وی عنوان کرد: در عملیات سوم در منطقه حفاظت شده باشگل مامورین یگان این منطقه در حین گشت شبانه طی مشاهده تعدادی شکارچی غیرمجاز بعد از ساعت‌ها تعقیب و گریز متخلفین که منجر به درگیری مامورین و متخلفین شد، موفق به شناسایی 4 نفر از شکارچیان غیرمجاز این منطقه شده که با سلاح شکاری و ادوات شکار و صید وارد منطقه حفاظت شده، شده بودند.

این مسئول ادامه داد: در عملیات چهارم، مامورین یگان حفاظت اداره کل و شهرستان قزوین با همکاری مامورین یگان حفاظت منطقه طارم سفلی موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز شده که در منطقه طارم سفلی مبادرت به شکار یک راس بز وحشی کرده بود که از متخلف یک قبضه سلاح شکاری، مهمات و ادوات شکار و قسمتی از لاشه حیوان شکار شده کشف و ضبط شد.

طاهری گفت: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه اولیه به مراجع قضایی ارجاع و ادوات کشف شده از آن‌ها تا صدور رأی قطعی به صورت امانی زیر نظر اداره کل باقی می‌مانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار