برگزاری وبینار آموزشی خطرات فضای مجازی در آموزش و پرورش ملارد

ملارد(پانا)- رییس پلیس فتا شهرستان ملارد در وبینار آموزشی مجازی در شبکه شاد، بر اهمیت آگاهی دادن به دانش‌آموزان و والدین آنها در مورد آسیب‌های فضای مجازی و آموزش سواد رسانه‌ای تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری وبینار آموزشی خطرات فضای مجازی در آموزش و پرورش ملارد

مهدی اکبرزاده، رئیس پلیس فتا شهرستان ملارد در این وبینار، ضمن تأکید بر وجود مشکلات استفاده نادرست از اینترنت، در مورد فضای مجازی و مشکلات آن و نحوه پیشگیری از جرایم در فضای مجازی، صحبت کرد.

وی افزود: محیط مجتمع و شبکه‌های رایانه‌ای، رسانه‌های ارتباطی و کاربرانی است که به تبادل داده‌ها و اطلاعات می پردازند و هرکس مشغول کار و تامین نیازهای خود است، از چالش‌های اساسی گسترش فناوری ارتباطات در جهان بخصوص کشورهای در حال توسعه و همچنین کشور ما بهره‌گیری از اینترنت و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی فراوان آن است.

اکبرزاده تصریح کرد: قرار گرفتن در معرض فرهنگ‌های گوناگون، برخورداری از آزادی‌ زیاد در یک دوره زمانی نسبتا کوتاه و دسترسی به اطلاعات غیرضروری و غیراخلاقی از معضلات این فضا است که یادگیری سواد رسانه‌ای می‌تواند کمک بسیار زیادی به افراد در پیشگیری از این وقایع داشته باشد.

این مدرس آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی ادامه داد: فضای مجازی با وجود مزایای فراوانش، به دلیل ویژگی‌هایی مانند گمنامی و سهولت انجام اعمال مختلف، موجب مهاجرت بسیاری از جرایم به آن شده است و مسولیت ناجا را که متولی برقراری نظم و امنیت است، دشوار می‌سازد.

رییس پلیس فتا شهرستان ملارد به والدین پیشنهاد داد: همزمان با آموزش سواد رسانه‌ای به فرزندان خود از برنامه‌های کنترل والدین بر روی گوشی‌های فرزندانشان استفاده کنند تا از نحوه استفاده آنها از گوشی و همچنین مدت زمان استفاده آگاه باشند.

همچنین در این وبینار، پیرامون صفحات فیشینگ به نحوه کلاهبرداری در فضای مجازی و نحوه استفاده کلاهبرداران از دستگاه‌های اسکیمر، توضیحات کاملی در اختیار بینندگان قرار داده شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار