شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان (پانا) - نخستین شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی جدید با حضور معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: براساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بومی سازی تعلیم و تربیت و همچنین تاکید بر استفاده از عنوان پیشتاز و اصلاح بعضی واژه ها و نمادهای جامانده از دوران طاغوت و تطابق اهداف و ماموریت های تشکل پیشتازان با اهداف سند تحول، شاهد بازمهندسی اصول و فرآیندهای تشکیلات دانش آموزی بودیم.

محمود همت با بیان اینکه برای این بازمهندسی تیم های متعدد، چندین ماه تلاش و پیگیری کردند، افزود: بازنگری در اصول و فرایندهای اجرایی در هر سازمان از عوامل حفظ و بقای آن سیستم است و بازمهندسی اصول و فرآیندهای تشکیلات دانش آموزی این سازمان نیز گامی رو به جلو در همین راستا بود.

وی خاطرنشان کرد: این باز مهندسی بر اساس دو سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفته است و در ۵ محور ساختار تشکیلات پیشتازان، نشانه ها، نمادها و علایم، محتوای آموزشی و کمیته‌های فنی تغییراتی رخ داده است.

همت مجلس دانش آموزی و خبرگزای پانا را از دیگر ظرفیت‌های مهم و تاثیرگذار سازمان دانش آموزی عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان موفق به کسب رتبه برتر از نظر عملکرد میان استان های کشور شد. همچنین با اجرای بسته تحولی حدود 200 دانش آموز خبرنگار در شهرستان ها و مناطق استان تربیت شدند.

وی ادامه داد: امسال نیز براساس شیوه نامه و بسته تحولی سازمان فعالیت های این خبرگزاری هم در عرصه آموزش دانش آموزان و مدرسان و هم در زمینه اطلاع رسانی و خبررسانی ادامه خواهد داشت.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان به اهمیت فعالیت های خوداتکایی و درآمدزایی این سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سازمان دانش آموزی نهادی غیرانتفاعی است باید برای استمرار فعالیت‌ها و برنامه های خود منابع درآمدی داشته باشد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش بسیاری از منابع درآمدی سازمان نیز با محدودیت روبرو شد.

همت با بیان اینکه هم اکنون فرآیند جذب و سازماندهی دانش آموزان و مربیان آغاز شده است، تصریح کرد: دریافت حق عضویت از دانش آموزان علاقمند یکی از راه های کسب درآمد در این سازمان است که در سال های گذشته به دلیل شرایط خاص اقتصادی و فرهنگی در سیستان و بلوچستان از دانش آموزان هیچ حق عضویتی دریافت نمی شد اما در نظر داریم امسال از دانش آموزانی که با علاقه و اختیارکامل به عضویت تشکل های این سازمان درمی‌آیند مبلغ هفت هزار تومان حق عضویت دریافت شود که در این زمینه نیازمند همکاری مدارس خاص، هیئت امنایی و غیرانتفاعی هستیم.

وی بر تلاش همکاران در جذب حداکثری دانش آموزان و مربیان و در گام بعدی بر تربیت اجتماعی و همه جانبه آنان تاکید کرد و گفت: هدف اصلی ما تربیت دانش آموزان برای رسیدن به اهداف متصور در گام دوم انقلاب اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار