مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان:

آموزش مربی توانمند کلیدی‌ترین ماموریت سازمان دانش‌آموزی است

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان گفت آموزش مربی توانمند برای هدایت و راهبری فعالیت‌های دانش‌آموزی مهمترین ماموریت این سازمان است، چرا که اگر در مدارس مربی آموزش دیده نباشد، هیچ‌یک از اهداف مدنظر محقق نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۰۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مربی توانمند کلیدی‌ترین ماموریت سازمان دانش‌آموزی است

محمود همت در کارگاه توانمندسازی مدرسان و مربیان پیشتاز و مدیران و معاونین پرورشی شهرستان چابهار که با هدف تبیین طرح بازمهندسی اصول و فرآیندهای تشکیلات پیشتازان و بسته تحولی برگزار شد، بر اهمیت آموزش مربیان توانمند تاکید کرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما در سازمان دانش آموزی آموزش مربیان است.
وی ادامه داد: تا زمانی که نیروی انسانی و مربی توانمند در مدارس نداشته باشیم نمی توانیم ماموریت خود را به سرانجام برسانیم.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با تمامی مسئولیت‌های سنگینی که بر عهده دارد به تنهایی قادر به تربیت اجتماعی دانش‌آموزان نیست، سازمان دانش‌آموزی به مثابه یک سازمان مکمل برای آموزش و پرورش برای آموزش و پرورش است تا خلاء فعالیت‌های پرورشی را جبران کند.

همت تصریح کرد: هر سازمانی برای رشد و پویایی باید بر اساس مقتضیات زمان و نیازهای روز خود را بازمهندسی کند تا بتواند جوابگوی نیازهای جامعه باشد و سازمان دانش آموزی براساس این ایده به این امر مهم پرداخته است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی مبتنی بر تربیت استقرار یافته است، ادامه داد: این سازمان در روش‌های خود برای رسیدن به تربیت استمرار یافته تلاش می‌کند و بازمهندسی فعالیت تشکیلات پیشتازان در این راستا است.

همت تصریح کرد: بازمهندسی انجام شده در اصول و فرایندهای تشکیلات این سازمان در ۵ محور ساختار تشکیلات پیشتازان، نشانه ها، نمادها و علایم، محتوای آموزشی و کمیته‌های فنی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: مربیان با مطالعه سند تحول پیشتازان و بروز کردن اطلاعات خود در این زمینه می توانند گامی مثبت در آموزش های اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و در نهایت تربیت دانش آموزانی تمام ساحتی با سبک زندگی ایرانی اسلامی بردارند.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر سند تحول تشکیلات پیشتازان، برنامه راهبردی سازمان دانش آموزی در سال ۱۴۰۰برای اجرای بسته تحولی «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی» نیز تشریح شد. همچنین شال تشکیلاتی جدید پیشتازان به 2 تن از مدرسان استانی این تشکیلات اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار