معرفی ستاره فرانسوی جدید استقلال؛ ماشین‌ دریبل‌زنی وارد می‌شود

ناپایدار ماندنی می‌شود؟ + فیلم

تهران (پانا) - باشگاه استقلال به دنبال جذب مدافعی تکنیکی است که قابلیت بازی در هر دو پست دفاع چپ و راست را دارد، اما این بازیکن در کارنامه خود نقطه‌ای را می‌بیند که می‌تواند برای استقلالی‌ها نگران کننده باشد

کد مطلب: ۱۲۲۲۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
معرفی ستاره فرانسوی جدید استقلال؛ ماشین‌ دریبل‌زنی وارد می‌شود

باشگاه استقلال در راستای درخواست فرهاد مجیدی برای تقویت تیم، خریدهای خارجی خود را به صورت رسمی آغاز کرده و در اولین گام قرار است با کوین یاماگا مدافع 25 ساله فرانسوی قرارداد امضا شود، مدافعی که فصل گذشته همبازی سعید عزت‌الهی بوده و فیلم‌های منتشر شده از او نشان دهنده تکنیک بالای این بازیکن آفریقایی است.

ناپایدار ماندنی می‌شود؟

یاماگا که اصالتی کامرونی دارد اما متولد پاریس است، فوتبال خود را از ایتالیا شروع کرد و با مهاجرت پدر و مادرش به این کشور، از تیم جوانان کیه‌وو وارد فوتبال شد و در سال 2015 یعنی زمانی که 19 سال داشت، اولین قرارداد حرفه‌ای خود را امضا کرد و به تیم سیه‌نا پیوست و راه فوتبال حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

این مدافع جوان که قابلیت بازی در دفاع راست و چپ را دارد، براساس فیلم‌های منتشر شده بازیکنی تکنیکی است اما یک ضعف بزرگ دارد که شاید همین موضوع کمی استقلالی‌ها را بترساند. او از اولین سالی که وارد فوتبال حرفه‌ای شد در هیچ تیمی بیشتر از یک فصل دوام نیاورده و تیم خود را تغییر داده است. گواه این موضوع این است که او در سال 2017 در حالی که چند ماه از قراردادش با کیه‌وو گذشته بود در نیم فصل اول به کارپی قرض داده شد و در نیم فصل دوم پسکارا را برای بازی انتخاب کرد.

در مجموع کوین یاماگا 25 ساله طی 6 سال حضور در فوتبال حرفه‌ای برای تیم‌های « سیه‌نا ایتالیا، کیه‌وو ورونا، آرزو ایتالیا، کارپی ایتالیا، پسکارا ایتالیا، چاتورائوکس فرانسه، دسپورتیوو آوس پرتغال و وایله بلد کلوب دانمارک » بازی کرده و در حالی قرار است با استقلال قرارداد امضا کند که 6 ماه از قراردادش با وایله مانده و استقلال باید رضایت‌نامه او را از تیم دانمارکی بگیرد.

کارنامه حضور در اروپا

حاصل حضور در هشت تیم مختلف اروپایی برای کوین یاماگا 189 بازی رسمی با پیراهن این تیم‌ها و 32 گل زده بوده است که نشان می‌دهد یاماگا به رغم مدافع بودن بازیکنی گلزن است و می‌تواند عصای دست استقلال در زمان حمله باشد. اوج گلزنی او به فصل 15- 2014 برمی‌گردد که در سری سی ایتالیا توانست در 26 بازی 15 بار برای کیه‌وو گلزنی کند.

اما در فصل جاری سوپر لیگ دانمارک، یاماگا 11 بار با پیراهن وایله به میدان رفته و در 4 بازی آخر تیمش هم در ترکیب اصلی قرار داشته و 90 دقیقه بازی کرده است و در مجموع 2 پاس گل هم در کارنامه این فصل این مدافع فرانسوی - کامرونی به ثبت رسیده است.

در مجموع این مدافع جوان از سوی سایت ترانسفر مارکت 350 هزار یورو ارزش‌گذاری شده است که رقمی کمتر از ارزش بسیاری از بازیکنان استقلال است و نشان می‌دهد حضور او در تهران برای استقلالی‌ها چندان گران تمام نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار