معاون آموزش ابتدایی

دستورالعمل جدید آموزش و پرورش جهت شناسایی زودهنگام «تارکان تحصیل»

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت دستورالعمل آموزش و پرورش جهت شناسایی زودهنگام «تارکان تحصیل» به زودی ابلاغ می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۱۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل جدید آموزش و پرورش جهت شناسایی زودهنگام «تارکان تحصیل»

رضوان حکیم زاده طی نشست مجازی معاونان وزیر با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و رؤسای ادارات آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، به تشریح فعالیت های صورت گرفته در معاونت آموزش ابتدایی درخصوص «بازگشایی مدارس»، «آغاز سال جدید تحصیلی» و «از سرگیری آموزش های حضوری» پرداخت و با اشاره به این که در جریان یادگیری، بنیان یادگیری در پایه ابتدایی و بخصوص کلاس اول است، اظهار کرد: بهتر است رصد یادگیری دانش آموزان از اول سال تحصیلی انجام شود تا اگر ضعفی وجود دارد، برطرف شود چون هر ضعف در یادگیری می تواند بر یادگیری های بعدی دانش آموز تأثیر بگذارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: با برنامه ریزی انجام شده در رصد یادگیری دانش آموزان، دانش آموزانی که در یادگیری مشکلی دارند را به سرعت شناسایی کرده و با برنامه های هدفمند، درصدد برطرف کردن ضعف یادگیری این دانش آموزان باشیم.

وی گفت: خوشبختانه برنامه جبران و تثبیت یادگیری را در همه مناطق کشور اجرا کردیم؛ در این برنامه ۱۴جلسه آموزش به دانش آموزان در دو درس فارسی و ریاضی دوره اول ابتدایی و سه درس فارسی، ریاضی و علوم در دوره دوم ابتدایی را برگزار کردیم که نتایج ارزیابی ها مبیّن آن بود که، میزان تثبیت یادگیری در این دانش آموزان به مقدار زیادی افزایش یافته و چالش های یادگیری تا حد زیادی برطرف شده است.

حکیم زاده با اشاره به این که سنجش رفتار ورودی و میزان یادگیری ضروری و لازم برای ایجاد فرصت های یادگیری برای مفاهیم جدید، یکی از مواردی است که در ابتدای یک دوره آموزشی باید انجام شود تا بتوانیم با بررسی نتایج آن فرصت های بیشتری برای یادگیری جدید در اختیار دانش آموزان قرار دهیم، تصریح کرد: در دوره ابتدایی به ویژه در پایه های دوم و سوم، تلاش کنیم تا ارزیابی دقیقی از یادگیری های قبلی دانش آموزان داشته باشیم و به شکل هدفمندی رفتار ورودی دانش آموزان را مدیریت کنیم که این مهم با رصد دقیق یادگیری امکان پذیر است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران استانی روند ثبت نام در همه دوره ها به خوبی انجام شد و بررسی نتایج اولیه ثبت نام حاکی از آن است که فرآیند ثبت نام از رشد قابل توجهی به ویژه در پایه اول برخوردار بود.

وی ادامه داد: دستورالعمل دیگری را جهت شناسایی زودهنگام «تارکان تحصیل» میان پایه ها تهیه کرده ایم که به زودی ابلاغ خواهیم کرد. و امیدواریم امسال با مدیریت خوب مدیران مدارس، تارکان تحصیلی، شناسایی و به تحصیل بازگردند.

حکیم زاده تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه های ما، تسهیل در ثبت نام اتباع فارغ از جنسیت و تابعیت آنان است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که یکی از اولویت های ما جبران سنجش پیش دبستانی های سال گذشته است، گفت: حدود 600 هزار نفر از پیش دبستانی ها جزو برنامه سنجش اولیه هستند. این سنجش کمک می کند که ما برای شناسایی مشکلات احتمالی و حل آن ها، مداخلات بهنگامی داشته باشیم و بتوانیم به خانواده ها کمک کنیم تا رنج کمتری تحمل کنند.

وی گفت: تأکید می کنم کلاس اولی ها حداقل در هفته یک روز، در مدرسه حضور پیدا کنند تا بتوانند با معلمان خود ارتباط عاطفی برقرار کرده و آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار