لزوم تحلیل رصد روند ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایری

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر لزوم تحلیل رصد روند ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایری تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تحلیل رصد روند ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایری

رضوان حکیم زاده ضمن تقدیر از دغدغه مندی و اهتمام ویژه مسئولان آموزش و پرورش عشایر کشور نسبت به تداوم امر آموزش دانش آموزان عشایری؛ به موضوع آمارثبت نام دانش آموزان به عنوان اولین و مهم ترین مسئله آموزش و پرورش عشایر اشاره و اظهار کرد: به دلیل آن که ما برآورد دقیقی از جمعیت دانش آموزان عشایر کشور نداریم، باید برای محاسبه دقیق درصد پوشش تلاش کنیم.

معاون آموزش ابتدایی به تحلیل رصد روند ادامه تحصیل دانش آموزان عشایری پرداخت و گفت: بر اساس آخرین آمار از 208هزار و 448 دانش آموز عشایری، قریب به 72.3درصد در دوره ابتدایی، 19.4درصد در دوره متوسطه اول و 8.17 درصد در دوره متوسطه دوم تحصیل می کنند.

وی با ابراز نگرانی نسبت به کاهش آمار دانش آموزان در دوره های تحصیلی تصریح کرد: امسال برای این که اطمینان حاصل کنیم چه تعداد از این دانش آموزان، به تفکیک دختر و پسر وارد مدارس دیگر شده و یا از چرخه تحصیل خارج شده اند، برنامه شناسایی روند تحصیل میان پایه ها در واحد مدرسه و منطقه را آغاز کرده ایم که بخشنامه آن به زودی به استان ها و مناطق ارسال خواهد شد.

حکیم زاده در بحث «رصد یادگیری»، توجه معلمان به شاخص های عملکردی را بسیار مهم دانست و گفت: وقت آن فرا رسیده است که از صرف ارائه فعالیت به تهیه لیستی از شاخص های عملکردی اصلی برای هر دانش آموز، تغییر جهت دهیم تا بتوانیم به بهترین شناخت از وضعیت یادگیری و تحصیلی دانش آموز ان برسیم و از اثربخشی فعالیت ها اطمینان حاصل کنیم.

وی در پایان با اشاره به استفاده از ظرفیت های درون و برون دستگاهی در جهت ایجاد فرصت های بهتر برای یادگیری با کیفیت دانش آموزان عشایری، بر رصد روند حضور دانش آموزان در مناطق عشایری همراه با اهتمام ویژه به موضوع سلامت آنان منطبق بر پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار