آموزش حضوری یک روز در هفته با تصمیم مدرسه اجرا می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت اگر مدرسه آموزش حضوری یک روز را اجباری کند همه خانواده‌ها باید همراهی کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۸۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش حضوری یک روز در هفته با تصمیم مدرسه اجرا می‌شود

به گزارش صدا و سیما، رضوان حکیم زاده گفت: شیوه نامه بازگشایی به همه مدارس ارسال شده است و با توجه به شرایط مناطق و شرایط هر مدرسه شورای مدرسه تصمیم‌گیری می‌کند.

وی گفت: برای کلاس اولی‌ها که لازم است با معلمان ارتباط داشته باشند پیش بینی کردیم که حداقل یک نوبت در هفته برای آشنایی به مدرسه بیایند.

حکیم زاده درباره اجباری یا اختیاری بودن حضور یک روزه کلاس اولی‌ها گفت: اگر مدرسه این نظام را مقرر کند همه خانواده‌ها باید با مدرسه همراهی کنند.

وی در خصوص مناطق روستایی و عشایری افزود: با توجه به اینکه سال گذشته خیلی از آموزش‌ها را به صورت حضوری داشتیم و خیلی از این مناطق به زیرساخت‌های فناوری دسترسی ندارند، آموزش‌ها را از اول مهر بصورت حضوری آغاز کردیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در بقیه مناطق و مدارس کشور با توجه به شرایط مدرسه هر زمانی که مدارس آمادگی لازم را پیدا کنند با شیب ملایم روز‌های آموزش حضوری را اضافه خواهیم کرد.

حکیم زاده درباره حضور کلاس اولی‌ها گفت: در مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و گروه‌بندی با ترتیبی که مدارس اتخاذ می‌کنند ان شاء الله حداقل یک روز حضور در هفته در مدرسه خواهیم داشت بقیه پایه‌ها بستگی به تصمیم مدرسه دارد تا اینکه بتوانیم به صورت تدریجی روز‌های دیگری را اضافه کنیم.

وی افزود: دستورالعمل دقیقی با همکاری وزارت بهداشت تدوین و رعایت فاصله اجتماعی و استاندارد‌های فاصله گذاری در این شرایط و هم بحث گروه‌بندی تاکید شده است.

حکیم زاده گفت: بنابراین هر مدرسه‌ای با توجه به تعداد دانش آموزانی که در کلاس خواهند بود بحث گروه بندی را اجرا خواهد کرد و، چون برای ما اولویت سلامت دانش‌آموزان همراه با آموزش است، با همکاری وزارت بهداشت مشکلی نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار