کودکان، سرمایه‌های زندگی

جوادآباد(پانا) - کودکان فرشتگان آسمانی هستند که خداوند برای تشکیل خانواده‌های شاد، آنها را به زمین می‌فرستد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کودکان، سرمایه‌های زندگی

کشورهای جهان تاریخ‌های مختلفی برای روز کودک دارند، اما روز جهانی کودک را خود بچه ‌ها به وجود آورده‌ اند. در سال ۱۹۸۶ در چنین روزی دو تن از دانش ‌آموزان ۹ ساله مدرسه "آتاتوری" در نیویورک با نگارش نامه ‌ای از همه بچه‌ های دنیا خواستند که با هم روزی را به صلح اختصاص دهند.

کودکان، آسیب‌پذیرترین گروه در هر جامعه هستند و نباید تنها به خوراک و پوشاک آنان اهمیت داد، بلکه توجه به خواسته‌های احساسی و عاطفی کودکان نیز باید سرلوحه کار پدرها و مادرها و مدیران و معلمان مدارس باشد.

به مناسبت این روز جهانی پای صحبت چند کودک نشسته‌ایم. حسام دانش‌آموز ۸ ساله به پانا می‌گوید:«پدر و مادر باید به کودکان احترام بگذارند تا کودک بتواند احترام گذاشتن را یاد بگیرد و اعتماد به نفس پیدا کند.»

سبحان دانش‌آموز ۱۲ ساله می‌گوید:«سعی می‌کنم با خانواده‌ام راحت ارتباط برقرار کنم؛ پدر و مادرم بسیار مهربان هستند و زیاد سخت نمی‌گیرند. من قدر آنان را می‌دانم چون آنها با تمام کودکان مهربان هستند.»

امیررضا همکلاسی حسام عنوان می کند:«پدر و مادرم همیشه برای خرید وسایل شخصی خودم از من کمک می‌گیرند. آنها به نظر من احترام می‌گذارند و من هم به آنان احترام می‌گذارم.»

مادر امیررضا نیز بیان می‌کند:« به عقیده من همیشه روز کودک است، ولی چون این روز مخصوص کودکان است و برای اینکه نشان دهیم کودکانمان برایمان با اهمیت هستند، می توانیم با یک هدیه کوچک، این روز را به یاد بچه ها باشیم تا آنها متوجه شوند که پدر و مادرها به آنها بسیار اهمیت می دهند.»

خبرنگار: ملیحه خواری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار