برگزاری ویژه برنامه تشرف در بستر شبکه شاد آموزش و پرورش ملارد

ملارد(پانا)- ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع)، به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران و همکاری معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد در بستر شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ویژه برنامه تشرف در بستر شبکه شاد آموزش و پرورش ملارد

حجت‌الاسلام حسن یگانه، رییس حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان ملارد، در ویژه برنامه تشرف ضمن تأکید بر اهمیت آشنایی دانش‌آموزان با ائمه اطهار، منش و سیره اخلاقی آنها و تاثیر معنوی و مثبت این دانش بر زندگی آنها بیان کرد: مأمون فرد مکار و زیرکی بود و جهت از بین بردن قداست و مظلومیت امام هشتم، تبدیل کانون مخالفت با حکومت غاصبانه خود به موضع موافق، کنترل روابط امام رضا(ع) با مردم و مشروعیت بخشیدن به حکومت ظالمانه‌اش، به امام رضا(ع)، پیشنهاد ولایتعهدی داد.

یگانه در ادامه صحبت‌هایش با هدف آشنایی دانش‌آموزان و فرهنگیان با خصوصیات ثامن الائمه گفت: امام رضا(ع)، هدف مأمون را از این پیشنهاد می‌دانست و بطور زیرکانه‌ای با اقداماتی چون: گذاشتن شرط عدم دخالت در عزل و نصب مقامات حکومتی، تأکید بر زور و اجبار بودن این پیشنهاد در بین مردم و استفاده از جایگاه ولایت‌عهدی بعنوان فرصت تبلیغ اسلام واقعی و نشر فضائل ائمه، نقشه مأمون را خنثی کرد.

وی افزود: عصر امام رضا(ع)، عصر گسترش شیعه است و خدا اگر بخواهد قومی را عزیز کند، نقشه‌ دشمنانشان را خنثی می‌کند.
در این برنامه، دوتن از شاعران فرهنگی، اشعارشان را در وصف امام غریبان خواندند و مداحی هم از دیگر برنامه‌های سوگواری تشرف بود.


خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار